توزیع-تذکره-های-کاغذی-به-اتباع-پاکستانی

شماری از اعضای مجلس نمایندگان مدعی اند که برخی از اتباع پاکستانی تذکره های افغانی می گیرند، اما مسوولان ولایت کنر آن را شایعه می پندارند.

به گزارش افغان نیوز: وژمه صافی، نماینده مردم کنر در مجلس نمایندگان گفت که باشندگان آن طرف دیورند با استفاده از روابط خانوادگی که با باشندگان این طرف دیورند دارند، تذکره های کاغذی بنام افغانستان را دریافت می کنند.

در همین حال ملک شیر زمین، عضو شورای ولایتی کنر به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ در این ولایت به هیچ یکی از اتباع پاکستانی تذکره های کاغذی توزیع نمی گردد. زیرا در هر ولسوالی که تذکره توزیع می شود، نهاد های امنیتی و بزرگان قومی نیز حضور دارند.

وی می افزاید؛ افرادی که در انتخابات پارلمانی پیش رو نمی توانند رای مردم را داشته باشد، تلاش دارند با این گونه شایعه ها، اذهان مردم این ولایت را خراب کنند.

عبدالفنی مصمم، والی کنر با تایید سخنان شیر زمین گفت که پروسه توزیع تذکره در ولسوالی ها و مرکز  این ولایت شفاف می باشد و به هیچ یکی از اتباع پاکستانی اجازه داده نمی شود که تذکره افغانی بگیرد.

آگاهان امنیتی درافغانستان به این باور اندکه کنار آمدن مردمان ساکن در دو طرف خط دیورند که از لحاظ بافت قومی با هم نزدیک اند میتواند عامل برای کاهش فعالیت های افراط گرایانه شود، زیرا اگر قبائیل بخواهند میتوانند راه عبور و مرور تروریستان را ببندند و باعث کاهش واقعات تروریستی گردند.

توزیع تذکره های کاغذی به اتباع پاکستانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد