توقف-حملات-انتحاری؛-نیرنگ-هدفمندانه-پاکستان

مقامات محلی ولایت زابل می گویند؛ اعلام توقف حملات انتحاری بالای مردم بی گناه به منظور اعتماد سازی در میان مردم بوده که از سوی پاکستان طرح ریزی شده است.

به گزارش افغان نیوز: هاشیم یکی از اعضای شورای ولایتی زابل، امروز دوشنبه( ا اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفت که براساس طرح کشور پاکستان، بعد از آتش بس سه روز عید سعید فطر هیچ گونه حملات انتحاری در میان مردم از سوی طالبان صورت نگرفته است.

آقای هاشیم تصریح می کند که این طرح پاکستان تا حدی می تواند کارساز و مورد تایید قرار بگیرد؛ زیرا مردم همواره به دنبال امنیت و صلح هستند و از جنگ خسته شده اند.

از سوی هم گل اسلام سیال، سخنگوی ولایت زابل می افزاید که مردم با اعلام آتش بس سه روزه از سوی طالبان و دولت افغانستان خشنود بودند و پشتیبانی شان را از صلح اعلام داشتند.

آقای سیال خاطر نشان ساخت که مردم هم از اعلام آتش بس از سوی طالبان و حکومت و هم از نامشروع خواندن جنگ کنونی از سوی علما حمایت کردند و با پشتیبانی از این طرح ها حمایت شان را ابراز نمودند؛ اما تلاش ها برای تحقق صلح همچنان ادامه دارد.

 این درحالی است که چندی پیش ذبیح الله مجاهدف سخنگوی گروه طالبان به روزنامه نیویارک تایمز گفته بود که رهبران این گروه به جنگجویان طالبان دستور داده اند تا حملات انتحاری و انفجاری را بالای مردم بی گناه متوقف کنند.

توقف حملات انتحاری؛ نیرنگ هدفمندانه پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد