تیم-همه-شمول-مذاکره-کننده-صلح-امروز-معرفی-می-شود

قرار است امروز چهارشنبه (۲۱ حمل) اعضای شورای مصالحه و تیم همه شمول مذاکره کننده صلح تکمیل و معرفی شوند.

به گزارش افغان نیوز: شورای مصالحه در اولین نشست خود که روز یکشنبه( 18، حمل) برگزار شده بود، توافق کرد تا هیات بزرگی را به شمول نمایندگان حکومت برای شرکت در نشست بین‌الافغانی آینده قطر معرفی کند. بنابراین نشست دوم شورای مصالحه قرار است امروز چهارشنبه (21 حمل) برگزار شود.

در نشست یکشنبه شورای مصالحه، چهار کمیته برای تشخیص خطوط سرخ گفتگو با طالبان، گزینش هیات مذاکره کننده، انکشاف شورای مصالحه و طرزالعمل وظایف هیات مذاکره کننده، موظف شدند.

این کمیته‌ها موظف شده بود تا تمامی پیش‌نویس‌های فوق پیشنهادی شان را در نشست امروز شورای مصالحه جهت تصویب ارائه کنند.

این در حالی است که تیم صلح و اعتدال یک روز پس از نخستین نشست شورای مصالحه اعلام کرد که برخورد حکومت در گزینش اعضای شورای مصالحه ملی و مذاکره کنندگان یک جانبه است.

در اعلامیه این تیم آمده که عدم حضور قناعت بخش چهره‌های شاخص، تاثیرگذار، احزاب و جریان‌های ملی در این شورا، نشاندهنده بی‌باوری حکومت به پروسه ملی و افغانستان شمول صلح می‌باشد.

اعلامیه افزوده، این برخوردهای یک جانبه نمایانگر آن است که حکومت انگیزه‌ی کافی برای تصمیمِ ملی و وحدت مردم افغانستان ندارد و هنوز بدنبال انتقام گیری‌های شخصی و تنگ نظری سیاسی است، که باعث بدگمانی و بی‌اعتمادی بیشتر در فضای سیاسی افغانستان گردیده است.

به باور تیم صلح و اعتدال، بیرون گذاشتن چهره‌های ملی، جهادی از احزاب و جریان‌های عمده سیاسی، نمایندگان واقعی جامعه مدنی و رعایت نشدن ترکیب ملیتی_جنسیتی در لیست‌های منتشر شده، نشان دهنده همسو نبودن حکومت با پروسه صلح بوده و باعث بی‌اعتمادی جانب مقابل(طالبان) به ختم جنگ و تامین صلح فراگیر و دائمی می‌گردد، که این می‌تواند موفقیت پروسه صلح را آسیب جدی برساند.

تیم همه شمول مذاکره کننده صلح امروز معرفی می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد