ثبات-منطقه-به-ثبات-افغانستان-وابسته-است

وزیر دفاع قزاقستان در دیدار با محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی کشورمان، ثبات منطقه را وابسته به ثبات افغانستان دانست.

به گزارش افغان نیوز: محمدحنیف اتمر مشاورامنیت ملی کشور، که در رأس یک هیأت بلند پایه دولتی به قراقستان رفته است، امروز با آقای بیبوت اتامکلوف وزیر دفاع وصنعت هوایی آن کشور دیدارکرد.

وزیر دفاع وصنعت هوایی قزاقستان گفت که برای کشورهای منطقه این مسئله روشن است که ثبات و پیشرفت منطقه وابسته به امنیت وثبات در افغانستان است.

آقای اتامکلوف گفت که قزاقستان از هرگونه تلاش منطقوی و جهانی برای صلح و امنیت در افغانستان پشتیبانی می نماید. وی افزود که قزاقستان آماده همکاری با مردم و دولت افغانستان درامر مبارزه با هراس افگنی است.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور از وزیر دفاع و صنعت فضایی قزاقستان به منظور آماده گی ایشان برای همکاری با افغانستان تشکری نمود و گفت که هراس افگنی با گذشت هر روز به مشکلی جدی تر برای منطقه و جهان مبدل میگردد.

اتمر افزود که نیروهای افغان بگونه صادقانه دربرابر گروه های ترورستی سرگرم مبارزه استند و نمی گذارند که هراس افگنان در افغانستان بیشتر نفوذ نمایند و به خطر جدی تر از این برای منطقه مبدل گردند.

مشاور امنیت ملی کشور برتجهیز و آموزش نیروهای افغان تاکید کرد وخواهان همکاری آن کشور با نیروهای هوایی افغان شد.

وزیر دفاع وصنعت فضایی قزاقستان وعده سپرد که با نیروهای هوایی افغان همکاری می نمایند ونیز تجارب شان را با آنان شریک خواهند ساخت. هردو طرف به تفاهم رسیدند که به بحث های شان در باره تجهیز و آموزش نیروهای افغان ادامه میدهند.

ثبات منطقه به ثبات افغانستان وابسته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد