ثبت-هزار-شکایت-از-شرکت-های-مخابراتی

رییس اداره اترا می گوید: از میان ۶ هزار شکایت که علیه شرکت های مخابراتی ثبت شده است، به ۹۰ درصد آن رسیدگی صورت گرفته و ۱۰ درصد آن تحت بررسی قرار دارد.

به گزارش افغان نیوز: نجیب الله عزیزی، رئیس اداره اترا امروز چهار شنبه(1، حوت) طی نشست مطبوعاتی گفت که اکنون 80 درصد از شبکه های مخابراتی استفاده می شود اما تا 5 سال آینده این رقم به 100درصد افزایش خواهد یافت.

آقای عزیزی می افزاید که بیشرین مشکلات و شکایت های ثبت شده مردم به این اداره ناشی از پایین بودن کیفیت، ضایع شدن کریدیت کارت ها، مزاحمت های کارمندان خدمات مشتریان و بسته های انترنیتی بوده است.

رئیس اداره اترا خاطر نشان ساخت که این اداره جهت بهبود کیفیت عرضه خدمات، قوانینی را وضع کرده که در صورت تخلف، شرکت ها جریمه های سنگینی را پرداخت خواهند نمود.

وی همچنان علاوه کرد که بیشترین شکایت های ثبت شده در این اداره از ضایع شدن کریدیت کارت های است که بنا به هدایت اترا هیچ شرکتی حق فعال سازی بسته های خدماتی را بدون اجازه مشتریان ندارند. در صورت فعال سازی این برنامه ها باید طریقه های لغو آن نیز به صورت اتومات پیامک شود.

نجیب الله عزیزی می افزاید که تماس های رایگان به خدمات مشتریان از سه تماس به هفت تماس افزایش یافته و در صورت که این تماس ها از 7 مرتبه بیشتر شود در هر دقیقه تنها یک افغانی هزینه درج شود.

او تاکید می کند که بخش خدمات مشتریان شبکه های مخابراتی جهت مزاحمت و طولانی شدن پروسه صحبت با مشتریان خانم، با آنان تماس می گیرند که این کار خلاف اصول و قوانین وضع شده برای شرکت ها است.

رئیس این اداره یادآور شد که شرکت های مخابراتی نمی توانند بسته های انترنتی را به صورت اتوماتیک در تلفن های مشتریان فعال سازند و با اضافه کردن کریدت و نیز صحبت با خدمات مشتریان برای فعال سازی کریدیت، تنها به خاطر تماس اخذ شود.

وی افزود که فروش سیم کارت های راجستر نشده برای این اداره بیش از همه آزار دهنده و شرم آور است اما به دلیل تذکره های ورقی و بی اعتباری آن، اداره اترا و شبکه های مخابراتی قادر به کنترول این روند نمی باشد.

نجیب الله عزیزی اضافه نمود که حدود 43 ولسوالی در کشور به خدمات انترنتی و مخابراتی دسترسی ندارند وچندین ولسوالی خدمات شان به صورت وقفه ای انجام می شود.

ثبت 6 هزار شکایت از شرکت های مخابراتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد