جان-بس-از-پروسه‌های-دموکراتیک-در-افغانستان-حمایت-می-کنیم

سفیر امریکا در کابل در واکنش به حملۀ تروریستی طالبان در ولایت قندهار گفته است که طالبان دست از کشتن افراد ملکی برنداشته اند اما کشورش از هزاران کارمند پروسه‌های دموکراتیک در افغانستان حمایت می کند.

به گزارش افغان نیوز: جان بس، سفیر امریکا در کابل طی یک پیام تویتر ابراز داشته است که کشورش از هزاران کارمند پروسه‌های دموکراتیک و ادارات انتخاباتی در افغانستان که جان‌های شان را برای راه اندازی یک انتخابات شفاف و عادلانه به خطر انداخته اند، حمایت می‌کند.

آقای بس نوشته است که کشته شدن افراد ملکی به شمول هشت کارمند کمیسیون انتخابات در ولسوالی معروف قندهار را با الفاظ شدید محکوم می‌کند.

وی در اشاره به این حمله گفته است که طالبان به حملات‌شان بر افراد ملکی ادامه داده‌اند.

این درحالی است که طالبان ادعا کرده‌اند که در حمله شب یکشنبه بر مرکز ولسوالی معروف کندهار ۵۷ عسکر و ۱۱ تن دیگر را کشته اند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دیروز یکشنبه( ۹ سرطان) ضمن محکوم نمودن حمله بر کارمندانش از ادارات امنیتی خواست برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان توجه بیشتر کنند.

کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، این حمله زمانی صورت گرفت که کارمندان کشته شده‌اش در ولسوالی معروف مشغول ثبت نام رأی دهندگان برای انتخابات پیشرو ریاست جمهوری بودند.

در همین حال، ارگ ریاست جمهوری نیز در پیوند به حملۀ تروریستی طالبان در ولسوالی معروف ولایت قندهار اعلام نموده که دشمنان با این گونه عملکردهای پلید هیچگاهی به اهداف شوم شان نمی رسند.

جان بس: از پروسه‌های دموکراتیک در افغانستان حمایت می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد