جایزه-۱۰-میلیون-دالری-برای-اطلاعات-در-مورد-عاملان-حمله-میدان-هوایی-کابل

امریکا برای دریافت اطلاعات در مورد رهبر داعش شاخه خراسان و عاملان حمله بر میدان هوایی کابل، ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ برنامه پاداش وزارت امور خارجه امریکا برای عدالت، برای اطلاعاتی که منجر به شناسایی و تثبیت محل زنده‌گی ثناءالله غفاری، رهبر گروه داعش شاخه خراسان مستقر در افغانستان شود، ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

این نهاد هم‌چنان جایزه ۱۰ میلیون دالری را برای اطلاعات عاملان حمله به میدان هوایی کابل در ۲۶ آگست سال ۲۰۲۱ تعیین کرده است. در این حمله مرگ‌بار ۱۷۰ شهروند غیرنظامی افغانستان و ۱۳ سرباز امریکایی کشته شدند.

گروه داعش شاخه خراسان در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار در شرق کشور ظاهر شد. این گروه تاکنون چندین حمله مرگ‌بار علیه غیرنظامیان و نیز مواضع دولت سابق اجرا کرده است.

ثناءالله غفاری در ماه جون سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان رهبر شاخه‌ی خراسان این گروه تعیین و در ماه نوامبر سال گذشته‌ی میلادی به عنوان تروریست ویژه‌ی جهانی معرفی شد.

اخیرا نیویورک‌تایمز، گزارش داده که فرد انتحاری عبدالرحمان اللوگوی نام داشت و کسی بوده که از سوی طالبان از زندان بگرام ولایت پروان آزاد شده بود.

جایزه ۱۰ میلیون دالری برای اطلاعات در مورد عاملان حمله میدان هوایی کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد