جایگاه-قهرمانان-کشور-با-سخنان-عقده-مندانه-متزلزل-نمی-شود

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در رابطه سخنان گلبدین حکمتیار در مورد شخصیت شهید احمد شاه مسعود واکنش تند نشان داده؛ گفت که با سخنان عقده مندانه؛ جایگاه قهرمانان کشور خدشه دار نمی شود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در جلسه شورای وزیران امروز دوشنبه (30 اسد) شهدا و قهرمانان کشور را متعلق به همه مردم افغانستان دانست.

دوکتور عبدالله عبدالله گفت که گرامی‌داشت از سالروز استقلال کشور به معنای یادآوری از قهرمانان افغانستان است.

رییس اجراییه کشور تأکید کرد که روزهای ملی متعلق به مردم افغانستان است و همۀ شهروندان خود را در این افتخارات پرافتخار شریک می‌دانند.

دوکتور عبدالله عبدالله با یادآوری از شهدا و قهرمانان افغانستان به ویژه استاد برهان‌الدین ربانی، شهید صلح و رییس‌جمهور دولت اسلامی، شهید احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان، استاد عبدالعلی مزاری و حاجی عبدالحق گفت که تاریخ دربارۀ آنهایی‌که قربانی دادند، قضاوت خواهد کرد و قضاوت‌های عقدمندانه جایی را نخواهد گرفت.

رییس اجراییه کشور خاطر نشان ساخت که مردم کسانی را که برای استقلال و آزادی قربانی دادند، متعلق به یک قوم و منطقه نمی‌دانند.

دوکتور عبدالله عبدالله با اشاره به اظهارات گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی دربارۀ قهرمانان افغانستان گفت که تبصره‌های ناشی از عقدۀ حقارت، نام پاک و جایگاه بزرگان این کشور را خدشه‌دار نمی‌سازد.

رییس اجراییه کشور افزود: آنهایی‌که تهمت و تحریف تاریخ را وسیلۀ شهرت خویش بسازند، به جایی نمی‌رسند. مردم به آن‌هایی‌که حرف‌های نفاق‌افگنانه می‌زنند، دست رد می‌زنند.

این در حالی است که آقای حکمتیار در دیدار با شماری از جوانان شهید احمدشاه مسعود را کارمند سازمان استخبارات پاکستان عنوان کرده بود

جایگاه قهرمانان کشور با سخنان عقده مندانه متزلزل نمی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد