جزئیات-دیدار-جنرال-دوستم-با-رهبران-حکومت-وحدت-ملی

در خبرنامه‌یی معاونیت اول اریاست جمهوری آمده که جنرال دوستم با رهبران حکومت پیرامون اوضاع جاری در کشور و منطقه و دریافت راه های حل آن بحث همه جانبه نموده است.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه‌یی معاونیت اول اریاست جمهوری آمده که در این دیدار، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه و سرور دانش معاون اول ریاست جمهوری حضور داشته‌اند.

منبع می‌گوید که جنرال دوستم با رهبران حکومت پیرامون اوضاع جاری در کشور و منطقه و دریافت راه های حل مشکل‌های جاری در افغانستان بحث‌های همه جانبه نموده‌است.

به اساس اطلاعات به دست آمده، در این دیدار روی برگزاری انتخابات به موقع و شفاف در کشور تأکید به عمل آمده و خاطر نشان گردیده که این انتخابات بر اوضاع مملکت اثر گذار خواهد بود

در خبرنامه آمده که چهار طرف همچنان یاد آوری گردیدند که صلح برای مردم ما که جنگ‌های چهل ساله آن‌ها را شدیداً زیان‌مند کرده ، یک ضرورت مبرم می‌باشد و باید روند گفت‌وگو با مخالفان دولت افغانستان برای رسیدن به این آرمان بزرگ تسریع گردد.

دفتر معاونیت اول می‌گوید تشکیل ایتلاف بزرگ افغانستان، نیز یکی از مسایل دیگری بود که در این دیدار مورد بحث قرار گرفت و معاون اول ریاست جمهوری در این رابطه اشاره کرد که جریان‌ها و ایتلاف‌های سیاسی یکی از دست‌آوردهای دموکراسی در افغانستان بوده و این ایتلاف برای آوردن اصلاحات در جهت تحکیم نظام است نه در مخالفت با آن.

خبرنامه افزوده که موضوع دستگیری نظام الدین قیصاری و همراهانش که مدتی‌ست در زندان امنیت ملی در حبس به سر می‌برند، نیز در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت و معاون اول ریاست جمهوری بر رهایی او همراهانش تأکید کرد.

جزئیات دیدار جنرال دوستم با رهبران حکومت وحدت ملی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد