جلسه-فوق-العاده-مجلس-برای-حل-بحران-افغانستان؛-بی-نتیجه-پایان-یافت

مجلس نمایندگان در پی بحران امنیتی اخیر در کشور و حملات پی هم انتحاری در شهر کابل، برای حل آن جلسه فوق العاده برگزار کرد، اما این جلسه بی نتیجه پایان یافت.

به گزارش افغان نیوز: در این جلسه که امروز یک شنبه (14جوزا) برگزار شد، هر یک از نمایندگان طرحی را برای بیرون رفت از این وضعیت ارائه کردند.

اما بسیاری از اعضای مجلس نمایندگان  یکی از مشکلات اساسی افغانستان را وجود نیروهای آمریکایی و سیاست نادرست آن کشور میدانند و پیشنهاد می کنند که برای نجات افغانستان از بحران کنونی باید اجماع ملی تشکیل شود؛ اجماعی که هنوز چیگونگی آن معلوم نیست.

عببدالله بارکزی، نماینده مردم ارزگان در مجلس گفت تمام مشکلات افغانستان را امریکاخلق می کند، انواع تروریستان را خود امریکا به افغانستان می آورد.

آقای بارکزی خطاب به نمایندگان پیشنهاد کرد: امریکا خدا نیست، بیایید بنشینیم و تصمیم بگیریم که با امریکا چه گونه برخورد کنیم.

کرام الدین رضا زاده، عضو دیگر مجلس می گوید که دلیل رسیدن افغانستان به این روزآن است که ما به جای اتکا به خدا، با دشمن خدا و رسول پیمان بستیم و امروز به غضب خدا گرفتار شده‌ایم.

امان الله پیمان، عضو دیگر مجلس گفت: کسانی که طرفدار پیمان با امریکا بودند و آن را امضا کردند، امروز همان افراد از کار شان شرمنده هستند.

نصرالله صادقی زاده نیلی، عضو مجلس نمایندگان می گوید که محور این اجماع ملی باید شورای ملی باشد زیرا به گفته او، حکومت ظرفیت تشکیل این اجماع را ندارد.

آقای نیلی تاکید می کند که اجماع ملی به هدف آوردن اصلاحات در نظام تشکیل شود نه به هدف سقوط نظام.

قرار است مجلس نمایندگان برای بررسی طرح های ارائه شده، یک هیئتی را موظف کند،این هیئت از سوی مجلس عمومی رای اعتماد خواهند گرفت.

جلسه فوق العاده مجلس برای حل بحران افغانستان؛ بی نتیجه پایان یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد