جماعت-الدعوه-به-لیست-سیاه-پاکستان-رفت

جماعت الدعوه که از گروه‌های مذهبی-سیاسی در پاکستان محسوب می شود بار دیگر در فهرست سیاه این دولت قرار گرفت.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور داخله پاکستان بار دیگر جماعت الدعوه را جزو گروه‌های غیرقانونی اعلام کرد و در فهرست سیاه خود قرار داد.

جماعت الدعوه از گروه‌های مذهبی-سیاسی در پاکستان محسوب می‌شود و حافظ سعید رهبر این گروه به دلیل فشارهای امریکا و هند بر پاکستان، از اوایل سال گذشته میلادی در بازداشت خانگی قرار گرفت که اخیرا نیز بنا به دستور دادگاه عالی لاهور حصر خانگی وی پایان یافت.

طبق ادعاهای امریکا و هند، گروه جماعت الدعوه، همان گروه تروریستی موسوم به 'لشکر طیبه' و با همان افکار و ایدئولوژی است که پس از غیرقانونی اعلام شدن این گروه، خود را در لباس و ظاهری جدید دوباره بازسازی کرده است.

به گفته امریکا و هند حافظ سعید، طراح حمله های سال 2008 میلادی در شهر بمبئی هند به شمار می‌رود و ایالات متحده، برای بازداشت یا کشتن او 10 میلیون دالر جایزه نیز تعیین کرده است.

اما با وجود مخالفت های شدید امریکا و هند، نزدیک به سه ماه پیش پاکستان اعلام کرد که حافظ سعید آزاد است و هیچ عملکرد غیرقانونی ندارد.

اما در این اواخر امریکا فشارهای خود بالای پاکستان را افزایش داده است و گفته می‌شود که به همین دلیل پاکستان بار دیگر "جماعت الدعوه" را در فهرست سیاه دولت خود قرار داده است.

در همین حال احسن اقبال وزیر امور داخل پاکستان نیز در این خصوص اعلام کرد که ممنوعیت وضع شده هرگز تحت فشار امریکا صورت نگرفته است.

وی تاکید کرده که  پاکستان یک کشور مسئولیت پذیر بوده و این تصمیم به طور مستقل انجام شده است.

وزیر امور داخله پاکستان از طرح فوری ممانعت از فعالیت گروه های غیرقانونی در این کشور به ویژه شناسایی آن دسته از گروه هایی که اقدام به جمع آوری کمک های خیریه می کنند، خبر داد.

جماعت الدعوه به لیست سیاه پاکستان رفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد