جناح-های-سیاسی-از-صحبت-های-تنش-زا-خود-داری-نمایند

ابراهیم الکوزی رییس شورای اجماع ملی مردم افغانستان گفته است که جناح های سیاسی باید از صحبت های تنش زا، خلاف منافع ملی و غیر مسوولانه در قبال یکدیگر خود داری نمایند.

به گزارش افغان نیوز: ابراهیم الکوزی رییس شورای اجماع ملی افغانستان امروز سه شنبه(7 – سنبله) طی نشست خبری درکابل گفت؛ جناح های سیاسی باید از صحبت های تنش زا و خلاف منافع ملی خود داری کرده و همچنان حکومت باید جلو چنین  صحبت ها را بیگیرد.

آقای الکوزی میگوید:«عطا محمد نور با فحش و ناسزا گفتن گلبدین حکمتیار میخواهد که تنش میان احزاب و باعث اختلافات داخلی گردد».

وی افزود، شورای اجماع ملی افغانستان و شهروندان کشور به هیچ گروهی اجازه نمیدهد تا افغانستان را دوباره به دهه 70 برگردانند.

وی گفت جناح های سیاسی باید از صحبت های تنش زا و اختلافات داخلی خود داری نموده و باید به منافع ملی،تامین امینت شهروندان و توسعه اقتصادی کشور توجه داشته باشند.

او اضافه میکند که اختلافات جناح های سیاسی و ایجاد ائتلاف ها استفاده هایی شخصی و سیاسی است به منافع ملی و در آوردن اصلاحات ساختاری حکومت هیچگونه ربطی ندارد.

شورای اجماع ملی درحالی مطرح میکند که اظهارات اخیر عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ در برابر گلبدین حکمتیار رهبرحزب اسلامی افغانستان واکنش شماری از حامیان حزب اسلامی رابر انگیخته و مردم نگران بیشترشدن اختلافات درون حزبی و جنگ داخلی هستند.

این درحالی است که عدم امنیت،انتحار و انفجار ناشی از تنش های داخلی میان جناح های سیاسی بوده است که بیشترین قربانیان این اختلافات، متوجه افراد ملکی شده است.

همچنان شواری اجماع ملی افغانستان و شهروندان از حکومت خواستار تامین امنیت شده  و گفته اند که حکومت باید جلو مداخله کشورهای حامی تروریست را در امور داخلی افغانستان گرفته و باید به منافع ملی،امنیت سرتاسری و رشد اقتصادی کشور توجه داشته باشند.

 

 

 

 

جناح های سیاسی از صحبت های تنش زا خود داری نمایند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد