جنایت-های-رییس-جمهور-غنی-را-علنی-می-کنیم

شماری از کاندیدان حذف شده می گویند؛ رییس جمهور غنی زمانی که منافع شان در میان باشد، قانون و عدالت را زیر پا می کند، بنابراین تا زنده هستیم جنایت های وی را علنی خواهیم کرد.

به گزارش افغان نیوز: اسد الله شریفی یکی از کاندیدان حذف شده، روز دوشنبه(5، سنبله) طی یک کنفرانس خبری گفت؛ به من تلفن شده که افراد مسلح غیر مسئول دارم، درحالیکه این ادعا از سوی کمیسیون سمع شکایات بدون کدام سند و دلیل علیه من صورت گرفته است.

وی می افزاید؛ برخی از کاندیدا های که صد ها نوع جنایت را مرتکب شده اند و در مورد هر کدام شان اسنادی وجود دارد، از لیست حذف نشده اند. بنابراین با آدمی مثل آریایی، رییس کمیسیون سمع شکایات انتخابات، انتظار برگزاری یک انتخابات شفاف را نداشته باشیم.

آقای شریفی هشدار داد که حکومت اگر جنایت من را ثابت کند، خودم به زندان میروم، در غیر این صورت، در برابر این بی عدالتی سکوت نخواهیم کرد. وی مدعی است که دلیل حذف من از لیست کمیسیون این است که کمیشنران کمیسیون شکایات انتخابات یک صد هزار دالر از من درخواست کرده بود اما من نپرداختم.

از سوی هم غلام حیدر جیلانی یکی دیگر از کاندیدای حذف شده در این کنفرانس گفت: هیچ نهادی حق محروم کردن یک شهروند این کشور را از انتخاب شدن و انتخاب کردن ندارد. بنابراین اقدام کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی مبنی بر حذف بعضی کاندیداها عادلانه نبوده و غیر قانونی است.

وی نیز هشدار داد که اگر به خواست کاندیداهای معترض توجه نشود، آنان درب کمیسیون را مسدود می سازند.

قیس حسن یکی دیگر از کاندیدای حذف شده، گفت: کاندیداهای حذف شده مدت ۱۵ روز اعتراض کردند اما رئیس جمهور غنی یک بار توجه نکرد و این ظلم است که قابل تحمل نیست.

آقای حسن تاکید داشت؛ رئیس جمهور زمانی که موضوع از بین بردن رقیب ها و یا منافع اش مطرح باشد، از عدالت و قانون خبری نیست و همه ای ارزش ها را زیر پا می کند. بنابراین دیگر از این حکومت و دولت توقع نداریم و جامعه جهانی باید به خواست کاندیدان حذف شده توجه کنند، اما باید خاطر نشان کنم که تا زنده هستیم، جنایت های اشرف غنی را علنی خواهیم کرد.

این درحالی است که کمیسیون شکایات انتخاباتی به تعداد (35) تن را از لیست نهایی حذف، و به تعداد (45) تن دیگر را اخطار و توصیه تجویز کرده است.

جنایت های رییس جمهور غنی را علنی می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد