جنبش-روشنایی-تاکنون-یک-ورق-طرح-ارائه-نکرده-است

سرپرست دفتر سخنگوی ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که اعضای جنبش روشنایی تا کنون حتا یک ورق طرح بدیل دربارۀ برق بامیان ارایه نکرده و طرح اخیر شان نیز کاپی از برنامه‌های فیشنر بوده‌است.

به گزارش افغان نیوز: شاه‌ حسین‌ مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان به دنبال اعلام تظاهرات درخارج از کشور ازسوی اعضای جنبش روشنایی، می‌گوید که آنان تا هنوز هیچ طرحی را به‌خاطر تغییر لین برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان از راۀ سالنگ به بامیان به دولت ارایه نکرده‌اند.

آقای مرتضوی با نشر بیانیه‌یی گفته‌است که نهادها، جریان‌ها و افرادی که از برنامه‌های حکومت وحدت ملی در مناطق مرکزی انتقاد می‌کنند، به‌تر خواهد بود که کارنامۀ سه‌ساله حکومت وحدت ملی را با دو دور حکومت قبلی مقایسه نمایند.

سرپرست دفتر سخن‌گوی ارگ ریاست جمهوری دربارۀ تظاهرات‌های صورت گرفته دربارۀ لین انتقال برق از سالنگ به بامیان می‌گوید که بخش از وقت‌ منتنقدان صرف تظاهرات، هیاهوی سیاسی، شایعه و ارایه معلومات غلط به مردم شده‌است.

آقای مرتضوی می‌گوید که اعضای جنبش روشنایی تا کنون حتا یک ورق طرح بدیل دربارۀ برق بامیان ارایه نکرده و طرح اخیر شان نیز کاپی از برنامه‌های فیشنر بوده‌است.

او خاطر نشان می‌سازد که منتقدان سیاسی به‌تراست که انصاف را در انتقاد و ارایه طرح‌های بدیل را برای بیرون رفت از مشکل داشته باشند.

گفتنی‌ست که اعضای جنبش روشنایی قبل از این ادعا کرده که طرح شان را برای تغییر لین برق از سالنگ به بامیان را به دولت سپرده‌اند.

این درحالی‌ست که شماری از اعضای شورای عالی مردمی یا جنبش روشنایی اعلام کرده‌است که در ماه بعدی سال ۲۰۱۸ میلادی، تظاهراتی گستردۀ را در شهر مونیخ آلمان راه‌اندازی خواهند کرد.

اعضای این جنبش گفته رهبران حکومت مسیر پروژه‌های انکشافی را تغییر می‌دهند تا عده‌یی از شهروندان افغانستان گرفتار فقر و محرومیت باشند؛ مانند انحراف مسیر پروژۀ توتاپ.

اعضای جنبش روشنایی دولت را متهم می‌کنند که در این روزها، حکومت غنی و عبدالله با طالبان و داعش هم‌دست شده‌اند تا عدالت‌خواهان امکان اعتراض‌ علیه ستم و تبعیض را نیز نداشته‌باشند.

جنبش روشنایی تاکنون یک ورق طرح ارائه نکرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد