جنجال-بر-سر-کرسی-ریاست-مجلس-نمایندگان-ادامه-دارد

میر رحمان رحمانی با کمبود یک رای درحالی از سوی رئیس موقت مجلس نمایندگان برنده اعلام شد، که با مخالفت شدید آقای اصولی و طرفدارانش در مجلس روبه‌رو گردیده است.

به گزارزش افغان نیوز: به گزارش افغان نیوز: ولسی جرگه افغانستان، روز شنبه (۲۸ ثور) برای تعیین رییس انتخابات برگزار کرد و کمال ناصر اصولی، نماینده مردم خوست در ولسی جرگه و آقای رحمانی، نامزدان این سمت بودند.

عطا محمد دهقان، رییس موقت ولسی جرگه در آغاز نشست اعلام کرد که ۲۴۷ تن از نمایندگان حضور دارند و هر فردی که توانست بیشتر از ۵۰ درصد آرا یعنی ۱۲۴ رای نمایندگان را به دست بیاورد، رییس ولسی جرگه خواهد شد.

پس از انتخابات، آقای رحمانی ۱۲۳ رای و آقای اصولی ۵۵ رای کسب کرد. ۵۳ رای باطل و ۱۳ رای دیگر نیز سفید اعلام شد، و سه رای نیز ناپدید بود.

پس از اعلام شدن این نتایج، سر و صداها در تالار ولسی جرگه بلند شد و نشرات زنده تلویزیون ولسی جرگه قطع شد؛ اما پس از یک ساعت، نشرات زنده تلویزیون از سر گرفته شد و آقای دهقان، میررحمان رحمانی را به عنوان رییس جدید اعلام کرد.

کمال ناصر اصولی نامزد ریاست ولسی جرگه در واکنش به اعلام این نتیجه به رسانه ها گفت که آقای رحمانی با کمبود یک رای نمی تواند به عنوان رییس مجلس نمایندگان باشد و باید انتخابات به دور بعدی کشانده شود.

آقای اصولی تصریح نمود که حدود سه میلیون دالر رشوه در پارلمان میان وکلا توزیع شده است و حتی شماری از وکلا در تشناب ها مصروف معامله بودند و هر وکیل تا ده هزار دالر پول گرفته اند.

وی هشدار داد که اگر هدف وکلا خدمت به مردم افغانستان می باشد، همرای شان کار می کنیم، اما اگر بحث زور مطرح باشد؛ ما از طریق زور نیز به مبارزه خواهیم پرداخت.

از سوی هم، ویدیویی که در صفحات اجتماعی دست بدست می شود، نشان می دهد که شماری از وکلا امروز یک شنبه(29، ثور) در داخل مجلس به درگیری های لفظی پرداخته اند. برخی از وکلا جلوی کرسی ریاست مجلس ایستاده شده اند و شعار می دهند که دست از آدم کشی و جنایت بردارید.

این نمایندگان می‌گویند؛ آقای رحمانی روز گذشته نتوانست اکثریت آرا را به‌دست بیاورد و براساس اصول وظایف داخلی مجلس، به‌حیث رئیس انتخاب نشده است.

این درحالی است که ولسی جرگه افغانستان، روز پنجشنبه نیز برای تعیین رییس انتخابات برگزار کرد که میررحمان رحمانی و کمال ناصر اصولی، دو فرد پیشتاز بودند.

جنجال بر سر کرسی ریاست مجلس نمایندگان ادامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد