جنرال-دوستم-فردا-وارد-کابل-می-شود

عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری پس از مدت ها تبعید غیر رسمی، فردا یک شنبه(۳۱سرطان) وارد کابل می شود.

به گزارش افغان نیوز: عنایت‌الله بابر فرهمند، رئیس دفتر جنرال دوستم به بی‌بی‌سی گفته است، مذاکراتی که درباره‌ی چگونگی بازگشت آقای دوستم برای مدت ۲ هفته در انقره، پایتخت ترکیه جریان داشت، حالا ثمر داده است.

آقای فرهمند گفته که شرایط جنرال دوستم برای بازگشتن، برخورداری از صلاحیت‌های کاری و همچنین رهایی و بازگردانده شدن نظام‌الدین قیصاری در سمت پیشین‌اش به فاریاب بود.

خبر بازگشت جنرال دوستم در حالی نشر می شود که طرف داران حزب جنبش ملی پس از دستگیری نظام الدین قیصاری، فرمانده پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب و فرمانده نروی خیزش مردمی آن ولسوالی به روز دوشنبه(11 سرطان) همراه چندن دتن از محافظان اش از سوی حکومت بازداشت شدند.

باشندگان ولایت فاریاب به دنبال این قضیه دست به اعتراض زدند و خواستار رهایی او قیصاری و باز گشت جنرال دوستم شدند که دامنه این اعتراضات پس از نا دیده گرفتن این اعتراضات از سوی حکومت گسترده شد نزدیک به 20 روز است که در اکثریت ولایت های شمالی تظاهرات جریان دارد.

ارگ ریاست جمهوری پس از اعتراضات گسترده ای طرف داران حزب جنبش در 9 ولایت شمالی کشور، رای زنی برای باز گشت جنرال را آغاز کرد طوری که سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری یک هفته پیش به ترکیه رفت و با دوستم دیدار کرد.

جنرال دوستم فردا وارد کابل می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد