جنرالان-پاکستانی-طالبان-را-در-ولایت-ارزگان-رهبری-میکنند-

عبیدالله بارکزی سناتو ولایت ارزگان میگوید که بیش از یک سال میشود که جنگ در ولایت ارزگان تحمیلی شده و جنرالان پاکستانی این جنک را رهبری میکند.

آقای بارکزی در گفتگو با آژانس افغان خبر میگوید که راه‌های عبور و مرور همه ولسوالی‌ها ۸ ماه میشود که بر روی عابرین بسته شده است.

این عضو مجلس نمایندگان در ادامه گفتگو بیان نمود که طالبان در ولسوالی دهراود ولایت ارزگان اعلام کرده کسانی در ارگانهای حکومتی کار میکند باید وظیفه های شان را ترک نمایند در غیر آن تمام زمین های که در این ولسوالی« دهراود» دارند به فروش میرسد.

در همین سناتوران مجلس سنا میگوید که حکومت باید در این زمینه اقدامات جدی و عملی را انجام دهد.

نماینده‌گان سنا میگوید حکومت به مردم وعد داده بود که در ایام  زمستان حملات بالای لانه های طالبان در نقاط مختلف افغانستان را تشدید میدهد اما هنوز این اقدامات صورت نگرفته است.

سناتوران میگویند که از فصل زمستان مدت کمی باقی مانده است اما ارگانهای امنیتی تا حال اقدامی جدی را از خود نشان نداده است.

به گفته نماینده‌گان مجلس سنا اگر روند به همین منوال پیش برود مخالفان حکومت در فصل ها بهار و تابستان حملات‌ شان بالای دولت افغانستان افزایش میدهد.

از سوی لیلا اکبری سناتور ولایت بدخشان در گفتگو با آژانس افغان خبر گفت، امنیت در ولایت بدخشان مایه نگرانی است.

به گفته اکبری ولسوالی های وردج و یمگان هنوز تحت تصرف طالبان میباشد این امر باعث افزایش تهدیدات بالای راه‌ها و مناطق دیگر شده است.

نماینده مردم بدخشان میگوید طالبان از منطقه« خوستک» ولایت بدخشان سرباز گیری میکند و آماده گی برای جنگ و اغتشاش را دارند.

این سناتور میگوید که در بدخشان نیروهای مخالف حکومت بیشتر خارجی‌ها میباشند که از آن سوی مرزها وارد افغانستان میشوند.

این نماینده مردم در مجلس بزرگان از حکومت وحدت ملی میخواهد وعده‌های که برای مردم داده اید عملی نمایید.

بانو اکبری از ارگانهای امنیتی خواست تا نیرهای امنیتی در ولایت بدخشان را افزایش دهد و حملات هوایی بالای مکان های طالبان را بیشتر نماید تا ساحه را از وجود مخالفین پاک سازد.

نمایندگان مجلس سنا در نشست‌های هفته گذشته نیز از حکومت خواسته بود که بالای مخالفین حملات زمستانی را انجام دهد تا این فرصت پیش آمده از دست نرود.

این نماینده‌گان فصل زمستان را فصل طلایی برای نیروهای امنیتی و حکومت افغانستان میدانند و میگویند حکومت از فرصت پیش آمده استفاده نهایی را ببرد.

سناتواران هشدار میدهند اگر حکومت از این فرصت استفاده نکند و حملات شان را آغاز نکند طالبان و دیگر گروه‌های مخالف دولت قدرت مند و جسورتر خواهند شد که باعث افزایش جنگ در فصل های دیگر بالای حکومت میشود.

جنرالان پاکستانی طالبان را در ولایت ارزگان رهبری میکنند.

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد