جنگ-در-افغانستان-ریشه-دینی-و-مذهبی-ندارد

معاون شورای عالی صلح کشور به این باور است که جنگ در افغانستان ریشه دینی و مذهبی نداشته بلکه ناشی از نا آگاهی و فریب مردم می باشد.

به گزارش افغان نیوز: عطاالرحمن سلیم، معاون شورای عالی صلح، روز سه شنبه( ۸ – جوزا) طی همایش جوانان در حمایت از پروسه صلح، گفت:" جنگ در افغانستان ریشه مذهبی و دینی ندارد و مخالفان با استفاده از نام دین و مذهب خشونت را در کشور سازماندهی می نمایند."

وی افزود، مخالفان با استفاده از نام دین و واژه های مقدس، مدرسه و مساجد را هدف قرار می دهند و تحت هر عنوانی تلاش دارند تا ارزش ها و کرامت انسانی را زیر پا نمایند.

آقای سلیم علاوه کرد، مخالفان مسلح با حمایت از کشورهای خارجی، دین و مذهب را سپر قرار داده و هر عمل نادرست شان را پوشش مذهبی و دینی می دهند. بنابراین جز صلح، هیچ راهی برای رسیدن به ثبات و توسعه های فکری وجود ندارد.

وی همچنان از سفر هیئت بلند پایه امنیتی افغانستان به پاکستان یاد آوری کرده گفت:" نشست های مقامات دولتی دو کشور از چندین سال تا اکنون بی نتیجه بوده و هیچگونه عمل مثبت در پی ندارد. زیرا پاکستان هیچگاه برای صلح و پایان بخشیدن جنگ در افغانستات متعهد نبوده است.

معاون شورای عالی صلح خاطر نشان ساخت، قرار است نشست بزرگ دیگری علما با اشتراک ۳۳ کشور جهان اسلام در پیوند به صلح برگزار گردد.

این درحالی است که محمد حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در رأس یک هیأت عالی رتبۀ امنیتی به دعوت رسمی مقام‌های پاکستان، برای زمینه سازی و تطبیق "پلان عمل صلح و همبستگی افغانستان – پاکستان" به اسلام آباد سفر کرده بود؛ اما شماری از نمایندگان مردم در شورای ملی نیز انتقاد دارند که این نشست ها هیچ نتیجه ی ملموسی در پی نخواهد داشت.

جنگ در افغانستان ریشه دینی و مذهبی ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد