جنگ-سرد-حکومت-در-شمال-کشور-پیش-از-ختم-آتش-بس

معاون نخست شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که حکومت پیش از ختم دوره‌ی آتش بس سه روزه عید با طالبان، جنگ سرد تازه را در شمال کشور اعلام کرده است.

به گزارش افغان نیوز: عنایت الله بابر فرهمند، معاون نخست شورای عالی مصالحه ملی و عضو حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان امروز( شنبه، 25 ثور) در صفحه فیسبوک خود نگاشته است: «خبرهای ناخوشی از ولایت فاریاب به گوش می‌رسد که مسئولین ارگ به‌خاطر انتقال محمدداوود لغمانی به صفت والی مردود آن ولایت هدایت لازم را سپرده و با این اقدام تحمیلی آرامش نسبی باشندگان شهر میمنه را برهم زده است».

آقای فرهمندنوشته است که مردم ولایت فاریاب و ولایت‌های شمال کشور با راه اندازی حرکت‌ها وسیع اعتراضی موضع خود را در مورد والی تازه معرفی‌شده‌یی فاریاب به‌صورت واضح و روشن بیان کرده‌اند.

فرهمند تاکید کرده که نادیده‌گرفتن خواسته‌های ملت در شرایط حساس ناامنی و اعزام «افراد نامؤثر فرمایشی» به‌عنوان حاکم مردم، خلاف اهداف نظام مردم‌سالار و اعلام جنگ علیه آرای ملت است.

فرهمند افزوده که تعمیل تصامیم عجولانه در شرایط حساس کنونی کشور به خیر ملت و نظام نیست و مسوولیت بعدی آن بر عهده‌ی فرمانروایان حکومت مرکزی خواهد بود.

موج از واکنش‌ها و اعتراض‌ها در فاریاب پس از تعیین محمد داوود به جای نقیب الله فایق، والی پیشن فاریاب در این ولایت شکل گرفته است.

 معاون نخست شورای عالی مصالحه ملی در حالی از جنگ سرد حکومت در شمال کشور سخن می‌گوید که هوداران حزب جنبش ملی افغانستان امروز با راه اندازی اعتراض مانع کار والی تازه فاریاب شدند.

جنگ سرد حکومت در شمال کشور پیش از ختم آتش بس

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد