جنگ-نیابتی-پاکستان-روزانه-جان-صدها-افغان-را-می‌گیرد

سفیر پیشین کانادا در کابل، پاکستان را به جنگ نیابتی متهم نموده و می‌گوید که این روند روزانه جان صدها شهروند افغانستان را می‌گیرد.

به گزارش افغان نیوز: کریس الیکساندر، سفیر پیشین کانادا در کابل، دیشب (جمعه، ۳۱ ثور) در برگۀ تویترش از آن چه ادامۀ جنگ نیابتی پاکستان در افغانستان می‌خواند، به شدت انتقاد کرد.

آقای الکساندر با اشاره به درگیری‌های اخیر میان اسراییل و جنبش حماس در نوار غزه، می‌گوید که جهان توجه خاصی به این درگیری مبذول داشته است.

وی می‌افزاید که اگر کشتار هزاران نفر از هرات تا ننگرهار تنها بخشی از این توجه جهانی را به خود جلب می‌کرد، اکنون جنگ نیابتی پاکستان در افغانستان به پایان رسیده بود.

این در حالی است که حکومت نیز به گونۀ مکرر اسلام‌آباد را به حمایت مالی، لوژستیکی و تخنیکی از طالبان متهم کرده است. کابل از اسلام‌آباد می‌خواهد که خصومت خود را با افغانستان پایان دهد.

در تازه‌ترین موضع‌گیری سیاسی، رییس‌جمهور غنی خطاب به پاکستان گفت که این کشور باید انتخاب کند که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان به دشمنی ادامه می‌دهد یا راه دوستی را به پیش می‌گیرد.

شاه محمود قریشی یک روز پس از این اظهارات گفت: کابل باید انتخاب کند که اسلام‌آباد چه موضعی را در برابر مسایل افغانستان داشته باشد.

جنگ نیابتی پاکستان روزانه جان صدها افغان را می‌گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد