جنگ-گروه-ها-در-افغانستان،-جنگ-بی-باوری-به-انتخابات-است

عبدالله عبدالله می گوید: جنگ افغانستان بر مسایل سمتی و قومی نه بلکه جنگ میان گروه ها در کشور به دلیل عدم اطمینان به پروسه انتخابات می باشد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز شنبه ۱۶ سرطان در همایش نقش زنان در انتخابات گفت: در صورتی که انتخابات بدون تقلب و بر اساس آرای مردم برگزار گردد نیروهای امنیتی نیز صادقانه در دفاع از وطن تلاش می کنند.

همچنان گروه های معترض دست از مخالفت بر میدارند و در کنار سایر مردم صلح را ترجیح خواهند داد.

رئیس اجراییه حکومت تصریح می کند که سهم گیری زنان در انتخابات باعث باورمندی گروهها و شفافیت روند انتخابات پیش رو خواهد شد.

آقای عبدالله با اشاره به تقلب گسترده انتخابات گذشته اظهار داشت که هنوز هم بعضی ها به انتخابات گذشته افتخار می کنند در حالی که تلاش ها برای برگزاری انتخابات شفاف در این دور روی دست است که هیچ شخص زورمندی بر اساس تقلب به کرسی های پارلمانی راه نمی یابند.

وی همچنان خاطر نشان ساخت در صورتی که تصمیم برای تقلب انتخاباتی گرفته شود هیچ  کس نمی تواند جلو این تقلب را بگیرد و برعکس اگر تصمیم بر عدم مداخلات انتخاباتی گرفته شود مردم به آنچه تعیین کرده باشند می رسند.

عبدالله عبدالله تاکید کرد با این که انتخابات افغانستان گذشته خوبی ندارد اما باز هم مردم با قبول کردن ریسک و خطر در این پروسه ثبت نام کرده نقش خود را ایفا نموده اند بنا کارمندان انتخاباتی باید به رای و اطمینان مردم احترام گذاشته از مداخله در این پروسه جلوگیری نمایند.

این درحالی است که خبر تقلبات در ولایت ها بیشتر از پیش بر سر زبان های مردم است و با وجود پایان روند ثبت نام رای دهندگان کسانی هم از نصب استیکر بر روی تذکره هایشان خود داری کرده اند.

جنگ گروه ها در افغانستان، جنگ بی باوری به انتخابات است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد