جنگ،-راه-حل-مشکلات-کابل-و-اسلام-آباد-نیست

معین امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که افغانستان و پاکستان مشابهت های قومی، مذهبی و وابستگی های تجاری با هم دارند. بنا بر این، جنگ راه حل مشکلات کابل و اسلام آباد نیست.

به گزارش افغان نیوز: سید آقا فاضل سانچارکی، معین امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز( 29 – قوس) درکابل، در کنفرانس"سفیران جوان افغانستان و پاکستان" گفت:« جوانان در تحکیم روابط اقتصادی، سیاسی، تجاری نقش موثر داشته و برای از میان برداشتن سوء تفاهم ها و تصورات غلط باید از راه مذاکره و گفتگو وارد شد نه جنگ.»

آقای سانچارکی افزود، جوانان برای از میان بردن سوء تفاهم ها، تصورات نادرست، ایجاد همبستگی و وحدت میان این دوکشور نقش مهم و موثر دارند.

گفته شده است که برای حل مشکلات و تصورات نادرست افغانستان و پاکستان سفیران جوان این دوکشور باید رویکرد و راهکارهای مدنی و انسانی را روی دست بگیرند.

معین امورنشراتی وزات اطلاعات و فرهنگ علاوه نمود که برداشت ها و رویکردهای افغانستان و پاکستان نسبت به همدیگر نفرت انگیز است.

به گفتۀ سانچارکی، سایه های نادرست و اقلیت های کوچک با پیشگیری سیاست های نادرست شان می خواهند که وحدت مردم افغانستان و همچنان وحدت میان این دو کشور" افغانستان و پاکستان" را از بین ببرند.

وی تاکید دارد که این دوکشور باید واقعیت های سیاسی همدیگر را پذیرفته و تلاش نمایند از بزرگخواهی و سیطره طلبی نسبت به همدیگر دست برداشته و باید با افراط‌گرایی مبارزه نمایند.

از سوی هم حمیدالله زازی، هماهنگ کننده مدیوتیک افغانستان می گوید:« میان‌جیگری موثر و به اساس واقعیت ها، بهتر از تصورات نادرست، سوء تفاهم ها، جنگ، انتحار و انفجار است».

وی هدف این برنامه را توانمند سازی جوانان و جامعه اقتصادی میان این دو کشور خوانده، می گوید:« این برنامه برای ایجاد فرصت میان این دوقشر جوان برای بوجود آوردن صلح و آشتی، بهبود روابط اقتصادی و سیاسی میان این دوکشور" افغانستان و پاکستان" می باشد.»

گفتنی است که از چندین سال به این طرف، روابط افغانستان با پاکستان از لحاظ سیاسی، اقتصادی خوب نبوده و دیدگا های افراط گرایی و تصورات نادرست نسبت به همدیگر دارند اما قشر جوان این دوکشور به عنوان" سفیران جوان افغانستان و پاکستان"، راه حل این چالش ها را مذاکره و پذیرفتن درک واقعیت های سیاسی می دانند.

 

جنگ، راه حل مشکلات کابل و اسلام آباد نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد