جهاد-افغانستان-با-هزینه-۲۲۰-ملیارد-دالر-به-پیروزی-رسید

رییس جمهور غنی در مراسم تجلیل از بیست و هفتمین سالگرد پیروزی مجاهدین افغان گفت که پیروزی جهاد افغانستان با هزینه ۲۲۰ ملیارد دالر از نگاه مادی، یک و نیم میلیون شهید و میلیون ها آوره بدست آمده است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور امروز یک شنبه(8، ثور) در مراسم تجلیل از بیست و هفتمین سالگرد پیروزی جهاد مردم افغانستان گفت؛ پیروزی جهاد افغانستان آسان بدست نیامده است، ۲۲۰ ملیارد دالر از نگاه مادی، یک و نیم میلیون شهید و میلیون ها آوره هزینه داشته است. اما این واضح است که جهان بعد از هشت ثور حد اقل همکاری برای افغانستان نکرده است.

آقای غنی گفت که دولت ما جمهوری اسلامی افغانستان بوده و هیچ فکری سیاسی خارج از جمهوری اسلامی در قاموس ما وجود ندارد. بنابراین قوت ما در وحدت و عقیده اسلامی ما بوده و همیشه خواهد بود.

رییس جمهور غنی گفت؛ ضرورت است که از سرتاسر افغانستان بشنویم که قیمت جنگ چیست، به مشوره سرتاسری نیاز داریم. هرچند که صلح در یک روز بدست نمیاید، اما حکومت وحدت ملی زمینه صلح را فراهم کرده است.

این درحالی است که هشــت ثـــور 1371 مصادف است به اولین روز پیروزی مجاهدین که در آن آخرین سنگر پوشالی رژیم تحت الحمایه شوروی، سقوط کرد و بیرق سبز مجاهدین با شعار کلمه مقدس (لا اله الا الله محمد الرسول الله) بر فراز ارگ ریاست جمهوری و تمام نواحی شهر به اهتزاز در آمد.

جهاد افغانستان با هزینه ۲۲۰ ملیارد دالر به پیروزی رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد