جهان-از-تاثیرات-منفی-افغانستان-در-امان-نمی‌ماند

معاون رییس الوزرای طالبان از امریکا خواست تا ذخایر مسدود شده ارزی افغانستان را آزاد سازد؛ در غیر آن، کشور‌های منطقه و جهان هم از تاثیرات منفی آن در امان نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز؛ ملاعبدالغنی برادر، معاون رییس الوزرای طالبان از خاموشی کشورهای جهان در قبال انسداد ذخایر ارزی افغانستان توسط امریکا انتقاد کرد.

وی روز سه شنبه ( 23 قوس) بعد از نشست با صعنت‌کاران در ارگ به خبرنگاران گفت: «با آنکه جامعه جهانی ادعای حقوق بشر دارد اما دربرابر عمل امریکا با حکومت و مردم افغانستان مبنی بر مسدود کردن پول این کشور دهان خویش را بسته است.»

وی از جامعه جهانی خواست تا از امریکا بخواهد که ذخایر مسدود شده ارزی افغانستان را آزاد سازد.

ملا برادر همچنان گفت: «پول مسدود شده توسط امریکا نه مال اشرف غنی است و نه هم از کسی دیگری، بلکه این پول سرمایه ملت افغانستان می‌باشد و امریکا باید این پول را آزاد سازد.»

برادر با تاکید بر اینکه ما با همه جهان روابط نیک می‌خواهیم افزود: لازم است که امریکا و دیگر کشور‌های جهان با ما روابط نیک برقرار کنند.

وی هشدار داد: رگفت: «اگر جهان بر امریکا فشار نیاورد و آنها پول افغانستان را آزاد نسازد و وضعیت هم به همین گونه ادامه پیدا کند، کشور‌های منطقه و جهان هم از تاثیرات منفی آن در امان نخواهد بود.»

این درحالی است که نزدیک به چهار ماه از تسلط طالبان بر افغانستان می‌گذرد اما تا هنوز هیچ کشور دولت آنها را به رسمیت نشناخته است.

جهان از تاثیرات منفی افغانستان در امان نمی‌ماند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد