جهان-مردم-افغانستان-را-فراموش-نکند

معاون دفتر هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) می‌گوید که با توجه به شرایط بد اقتصادی، جامعه جهانی نباید مردم افغانستان را فراموش کند.

به گزارش افغان نیوز؛ رامز الاکبروف، معاون یوناما روز چهارشنبه (۳۰ حمل) در توییتی نوشته است که به‌ رغم تصمیم‌های ا.ا در خصوص ممنوعیت کار زنان در نهادهای بین‌المللی، جامعه جهانی در این شرایط ناگوار نباید مردم افغانستان را فراموش کند.

الاکبروف گفته است: «در حالی‌ که ا.ا تصمیم‌هایی را اتخاذ کرده‌ که تاثیر منفی بر توانایی نهادهای کمک‌کننده بشردوستانه دارد اما؛ اکنون زمان آن نیست که به مردم افغانستان پشت کنیم».

او تاکید کرده که اولویت فوری در افغانستان مبارزه با گرسنگی، جلوگیری از شیوع انواع بیماری‌ و مرگ‌ومیر بیش از حد زنان و کودکان است.

معاون یوناما هشداد داده که میزان نیازمندی‌های فوری در افغانستان بیشتر خواهد شد، مگر این‌که زمینه کمک‌رسانی بهبود یابد و کمک‌کنندگان برای فعال نگه‌داشتن نهادهای‌شان، اقدام فوری کنند.

این در حالی است که پس از فرمان ممنوعیت کار زنان در دفترهای سازمان ملل از سوی امارت اسلامی، ویوناما فعالیت خود را تا ۱۵ ماه ثور به‌ جز موارد ویژه متوقف کرده است.

 

 

جهان مردم افغانستان را فراموش نکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد