حاصلات-زمین-های-للمی-درصد-افزایش-خواهد-یافت

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور بیان کرده که با افزایش بارندگی های اخیر ، حاصلات زمین های للمی ۴۰درصد افزایش یافته و سال خوبی برای دهاقین خواهدبود.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور بعد از ظهر روز گذشته در مراسم تجلیل از سال نو خورشیدی که از سوی دفتر خانم اول کشور در ارگ برگزار گردیده بود اشتراک کرد.

در این مراسم که تعدادی از زنان فعال نیز حضور داشتند، خانم اول کشور طی سخنانی سال جدید و نوروز را به همه باشندگان کشور به خصوص زنان تبریک گفته و اظهار امیدواری نمود که با بارندگی های اخیر، افغانستان سبزتر و به صلح و ثبات دائمی دست یابد.

وی هدف اساسی مراسم تجلیل از نوروز را زنده نگهداشتن فرهنگ دیرینه مردم افغانستان دانست و فرهنگ را وسیله انتقال احساسات میان مردم عنوان کرد.

وی گفت که با نهادینه کردن فرهنگ های مثبت، می توانیم جامعه را به سوی ترقی سوق دهیم.

رئیس جمهور کشور نیز در این مراسم صحبت کرده، یک بار دیگر آغاز بهار و سال نو را به همه شهروندان به ویژه زنان تبریک گفت.

وی با اشاره به باردگی های اخیر در سراسر کشور افزود که در 25سال گذشته سطح آب کشور به این پیمانه افزایش نیافته بود و سال نو سال خوش به دهاقین و مالداران خواهد بود.

رئیس جمهورغنی بیان داشت که سال پیش رو حاصلات زمین های للمی به 40درصد افزایش خواهد یافت و انتظار میرود خانه های مردم ما از نعمت های الهی سرشار گردد.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی تصریح کرد که تمرکز حکومت در سال جدید بیشتر روز تعلیم و تربینه و همچنان تامین امنیت خواهد بود.

در مراسم مذکور، شفیقه حبیبی، نجیبه ایوبی و برخی دیگر از فعالان عرصه زنان در خصوص نوروز صحبت کردند و از توجه خانم اول کشور به خاظر تقویت فرهنگ و هنر تشکری نمودند.

در این مراسم کلیپ های کوتاه در خصوص نوروز، معرفی برندگان جوایز نویسندگی، کتابخانه های کشور، موسیقی محلی، تاریخچه موزیم و قصردارالامان و آرشیف ملی برای اشتراک کنندگان به نمایش گذاشته شد.

حاصلات زمین های للمی 40درصد افزایش خواهد یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد