حاکمان-کابل-مسوول-اقدام-نیروهای‌شان-هستند

هم‌زمان با وعده حکومت سرپرست برای بررسی ادعای کشتار اسیران در پنجشیر، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در افغانستان گفته است: امارت اسلامی مسوولیت اقدامات نیروهای خود را بر عهده دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ ریچارد بنت، گزارش ویژه حقوق بشر سازمان ملل در افغانستان روز یک‌شنبه( ۲۷ سنبله) در توییتی نوشته است که تحقیقات و هرگونه تعقیب قضایی باید به‌طور واقعی و مطابق با استانداردهای بین‌المللی انجام شود.

پس از نشر ادعاهای مبنی بر کشتار اسیران و نقض حقوق بشر توسط نیروهای امارت اسلامی در پنجشیر، وزارت دفاع حکومت سرپرست از آغاز بررسی‌ها در این مورد خبر داد.

وزارت دفاع امارت اسلامی روز شنبه( 26 سنبله) در واکنش به ادعای مبنی بر کشتار اسیران جنگی در پنجشیر، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تحقیقات جدی در این باره آغاز شده است.

همزمان با این ادعاها، ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که نشان می‌داد، نیروهای امارت در یک ساحه‌ای کوهستانی، گروهی از افراد را تیرباران می‌کنند.

در اعلامیه وزارت دفاع امارت اسلامی آمده است: «بعد از بررسی‌ها و تحقیقات اگر ثابت شد، این ویدیوها تازه است و مربوط ولایت پنجشیر، آن‌های که اسیران را به تیر بسته اند، حتماً دستگیر کرده و به پنجه قانون خواهیم سپرد».

حاکمان کابل مسوول اقدام نیروهای‌شان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد