حاکمیت-افغانستان-در-پروسۀ-صلح-نباید-زیرسوال-قرار-گیرد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در جلسۀ شورای وزیران گفت که تعهد حکومت به گفت‌وگوهای صلح پابرجاست؛ اما حاکمیت و رهبری مردم افغانستان در پروسۀ صلح، نباید زیر پرسش قرار گیرد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تأکید کرد؛ مردم افغانستان از تلاش کشورهایی‌که در راستای تأمین صلح زمینه‌سازی می‌کنند، سپاس‌گزار هستند، اما مالکیت پروسۀ صلح باید بر عهدۀ دولت و مردم افغانستان باشد. اقداماتی‌که مالکیت افغان‌ها را زیر سوال قرار دهد، به هدف تأمین صلح نخواهد بود.

وی به حوادث تروریستی در غزنی، مرکز تعلیمی موعود، حملات راکتی در کابل، حملات انتحاری در ننگرهار و سایر ولایات اشاره کرد و از مسوولان امنیتی خواست که در زمینۀ تأمین امنیت و توجه به نیازمندی‌های نیروهای امنیتی، تلاش جدی به خرج دهند. وی همچنان خواستار تحقیقات همه‌جانبه دربارۀ چگونگی وقوع حوادث اخیر تروریستی شد.

آقای عبدالله، باردیگر تعهد حکومت افغانستان و همکاران بین‌المللی را در مبارزه با داعش تکرار کرد و گفت که اظهاراتی مبنی بر تبانی مقامات افغانستان و همکاران بین‌المللی با داعش صورت می‌گیرد که هیچ اساس و مبنایی ندارد. رییس اجراییه کشور، اتهامات وارده مبنی بر انتقال تروریستان توسط هلیکوپترها را هم بی‌بنیاد خواند و گفت که مردم افغانستان در صف اول مبارزه با داعش قرار دارند و نیروهای ما هم یک لحظه از فعالیت گروه تروریستی داعش غافل نیستند.

رییس اجراییه کشور، برای بررسی مشکلات و چالش‌های ادارۀ ملی ستندرد، گفت که جلسه‌یی را با اشتراک مسوولان وزارت‌های مالیه، تجارت و سایر نهادهای مرتبط برگزار می‌نمایند تا به پیشنهادهای آنان رسیده‌گی صورت گیرد.

حاکمیت افغانستان در پروسۀ صلح نباید زیرسوال قرار گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد