حزب-اسلامی-باید-تجهیزات-نظامی-خود-را-تحویل-دولت-نماید

عطا محمد نور والی بلخ در پیامی به مناسبت سالروز پیروزی مجاهدین، گفته که بر اساس توافقنامه صلح، حزب اسلامی باید تجهیزات نظامی خود را به دولت تسلیم نماید، اما امروز برعکس این عمل میکند.

به گزارش افغان نیوز: در این پیام عطا ذکر شده که علاوه بر تسلیم نکردن تجهیزات جنگی، دولت به افراد حزب اسلامی سلاح توزیع میکند.

والی بلخ در این پیام تصریح کرده که من از روند صلحی که توسط حکومت پیش برده شود حمایت می‌کنم، اما نباید از برخی موضوعات تأمل‌برانگیز غفلت کرد.

والی بلخ گفته است: «اخیراً‌‍ صداهایی شنیده می‌شود که نه تنها افراد وابسته به حزب اسلامی حکمتیار اسلحه خود را به دولت تحویل نداده‌اند بلکه به آنان اسلحه و تجهیزات نظامی بیشتری در بلخ داده می‌شود که این امر پرسش‌برانگیز است».

والی بلخ خطاب به دو طرف توافق صلح گفت: هم حکومت افغانستان و هم حزب اسلامی باید به دنبال ایجاد اعتماد و تحکیم صلح باشند نه اینکه در قالب توافق به دنبال اسلحه و تجهیزات بروند و بی‌اعتمادی را افزایش دهند.

این در حالی است که یکی از ماده های توافقنامه صلح، زمین گذاشتن سلاح های حزب اسلامی بود، اما تاکنون حتی یک میل سلاح از حزب اسلامی به دست دولت نرسیده است.

با این حال قرار است امنیت آقای حکمتیار رهبر این حزب از سوی نیروهای دولتی رجال برجسته گرفته شود.

حزب اسلامی باید تجهیزات نظامی خود را تحویل دولت نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد