حزب-اسلامی-به-دنبال-پیشبرد-روند-صلح-با-طالبان-است

حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار که چندی پیش تفاهم نامه صلح را امضا کرد، اکنون به رهبران حکومت پیشنهاد داده تا در روند مذاکرات صلح میان طالبان و دولت، میانجی باشد.

به گزارش افغان خبر: با اینکه حزب اسلامی گلبدین حکمتیار چندی پیش تفاهمنامه صلح را با دولت افغانستان امضا کرد، اما هنوز شخص گلبدین حکمتیار وارد کابل نشده و مواد این تفاهمنامه نیز به صورت کامل به اجرا گذاشته نشده است.

با این حال محمد امین کریم رئیس هیئت مذاکره کننده حزب اسلامی در صحبت با رادیو آزادی بیان کرد که این حزب حاضر است در روند صلح میان طالبان و دولت، میانجیگری نماید.

وی تصریح کرد که با تعدادی از مقامات طالبان افغان ارتباط برقرار کرده است و برای میانجیگری مذاکرات صلح آنها با دولت افغانستان تلاش می‌کند.

به گفته این این مسئول حزب اسلامی؛ شماری از فرماندهان گروه طالبان به رهبری ملا هیبت الله و بخشی از افراد گروه ملا عبدالرسول برای پیشبرد مذاکرات صلح با دولت افغانستان اعلام آمادگی کرده اند.

پیش از این گروه انشعابی طالبان به رهبری ملا عبدالرسول از تفاهمنامه صلح میان دولت و حزب اسلامی استقبال کرده و گفته بود که از طریق مبارزات سیاسی، این حزب بهتر به اهداف خود نایل میشود.

محمدامین کریم، علاوه کرده که پس از صلح با دولت کابل، گام دیگری این حزب تلاش برای پیوستن گروه‌های درگیر در مسائل افغانستان است.

وی اظهار داشته که پیشنهاد این حزب برای همکاری در پیشبرد مذاکرات صلح تسیلم سران حکومت داده شده و منتظر جواب آنهاست، اگر دولت قبول کند، این حزب میتواند میانجی روند صلح باشد.

پیش از این دولت افغانستان چندین بار برای کشاندن گروه طالبان بر سر میز مذاکره تلاش کرد، اما تا اکنون موفق نشده است.

مذاکرات چهارجانبه صلح با اشتراک نمایندگان (آمریکا، چین، افغانستان و پاکستان) یکی از این تلاش ها بود که با عهدشکنی پاکستان بی نتیجه پایان یافت.

حزب اسلامی به دنبال پیشبرد روند صلح با طالبان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد