حزب-اسلامی؛-ادبیات-کنایه-آمیزی-نسبت-به-جمعیت-اسلامی-دارد

حزب جمعیت اسلامی در جریان جنگ های داخلی، رقیب اصلی حزب اسلامی به شمار میرفت و درگیری های مسلحانه نیز در میان این دو جناح اتفاق افتاده بود، اما به تازگی حزب جمعیت سخنان گلبدین حکمتیار را نسبت به این حزب کنایه آمیز میداند.

به گزارش افغان نیوز: گلبدین حکمتیار پس از چندین سال غیاب، چند روز قبل در جمع ظاهر شد و روز پنج شنبه گذشته به کابل آمد.

آقای حکمتیار روز گذشته در میان هوادارانش در غازی استدیوم در کابل سخنرانی کرد و در مورد، معامله با خارجی ها و انحصار قدرت حرف زد.

وی گفت :"ما هرکسی را که استقلال و آزادی افغانستان را می خواهد، برادر خطاب می کنیم هرچند که علیه ما مرتکب جرم و جنایت شده اند و فرماندهان بزرگ ما را به شهادت رسانده اند، معامله ما هم مبتنی بر عفو و گذشت است".

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفته بود:" بیایید تعهد کنیم که رقابت های منفی را کنار می گذاریم، گذشته ها را فراموش می کنیم، برای حذف رقیب خود به بیگانگان پناه نمی بریم، سازش های ننگین با اجنبی ها را تحریم می کنیم و برای آبادی وطن یکجا می شویم".

حکمتیار همچنان علاوه کرده بود که کودتاها، انحصارگرایی، تلاش برای حذف دیگران آن هم به کمک بیگانگان و اجنبی ها، عامل اصلی جنگ های خونین در افغانستان بود.

این سخنان حکمتیار از دید حزب جمعیت اسلامی کنایه آمیز است و ادبیات جنگ را تکرار میکند. حزب جمعیت با نشر اعلامیه یی گفته که باید گروه ها و احزابی که به روند صلح پیوسته اند از ادبیات جنگی دوری جویند و از دولت نیز خواسته که پروسه خلع سلاح حزب اسلامی را آغاز نماید.

در بخشی از اعلامیه حزب جمعیت آمده است که ادبیات فضای سیاسی کنونی با ادبیات دوره جنگ های تحمیلی تفاوت بنیادین دارد و جمعیت اسلامی در این فضای جدید زندگی می کند.

این در حالی است که شماری از هواداران حزب جمعیت اسلامی، گلبدین حکمتیار و حزب اسلامی را از عاملان اصلی ویرانی در شهر کابل میدانند.

حزب اسلامی؛ ادبیات کنایه آمیزی نسبت به جمعیت اسلامی دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد