حزب-جمعیت-غرق-در-اختلافات-داخلی

محمد ابراهیم عماد می گوید که حزب جمعیت اسلامی دچار مشکلات داخلی و دست خوش انحصار طلبی های بعضی افراد استفاده جو قرار گرفته است.

به گزارش افغان نیوز: شماری از هواداران حزب جمعیت اسلامی امروز سه شنبه( 8 – حوت) درکابل، طی نشست خبری گفتند:« حزب جمعیت اسلامی دچار مشکلات داخلی و دست خوش انحصار طلبی های بعضی افراد استفاده جو قرار گرفته است.»

سید نورالله عماد، رئیس انسجام حزب جمعیت اسلامی می گوید: هدف جمعیت اسلامی وسیله قرار دادن انتخابات به مقام عالی ربته دولتی و رسیدن به قدرت نیست.

وی می افزاید به منظور حراست از دستاوردهای جمعیت، اعضا و هوداران این حزب باید انسجام و وحدت شان را حفظ نموده و در چارچوب یک کنگره، رهبر حزب جمعیت اسلامی را از طریق انتخابات شفاف تعیین نمایند.

از سوی هم، محمد ابراهیم عماد، فرزند نورالله عماد، رئیس انسجام این حزب، می گوید که یک تعداد از خلقی، پرچمی و کمونیست در میان اعضای جمعیت، بدنبال منافع شخصی خود هستند و اختلافات درونی را میان این حزب دامن می زنند.

آقای عماد تاکید دارد که برای جلوگیری از اختلافات درونی و پراگندگی میان اعضا و هوادارن این حزب، تا 5 ماه آینده کنگره حزب جمعیت اسلامی ایجاد خواهد شد که مطابق اصول و اساسنامه این کنگره، رهبر جدید این حزب ازطریق انتخابات آزاد تعیین می گردد.

در عین حال، حزب جمعیت اسلامی افغانستان طی اعلامیه شان از تمام شاخه های این حزب در سراسر کشور که در حالت پراگندگی به سر می برند، خواسته است که جهت برگزاری کنگره از هیچ نوع تلاش دریغ نکنند.

همچنان در این اعلامیه گفته شده است؛ هر فرد که خود را به رهبری حزب جمعیت اسلامی کاندید می نمایند، تابعیت خارجی نداشته و از علم، دانش و حد اقل تجربه پنج سال عضویت این حزب برخوردار باشند.

در این اعلامیه آمده است که از هرگونه اقدامات و حرکت های قومی، سمتی و گروهی که زمینه ساز سوء سیاسی و تفرقه افگنی میان اعضای جمعیت می گردد، جلو گیری می شود.

این درحالی است که در این اواخر، اختلافات درونی میان اعضا و هواداران جمعیت اسلامی، با گذشت هر روز افزایش یافته و برخی آنان، ابراز میدارند که یک تعداد استفاده جو، کمونیست و حلقه خبیثه درمیان حزب جمعیت جا گرفته اند.

حزب جمعیت غرق در اختلافات داخلی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد