حزب-وطن-پس-از-سال-دوباره-ابراز-وجود-کرد

حزب وطن که دبیر کل آن دکتر نجیب الله رئیس جمهور پیشین افغانستان بود توسط هزاران هواداران اش دوباره آغاز به فعالیت نمود.

به گزارش افغان نیوز: حزب وطن همان حزب دموکراتیک خلق می با شد که در سال 1365 با به قدرت رسیدن نجیب الله بعنوان رئیس جمهور کشور به حزب وطن تغییر نام نمود.

دکتر نجیب الله قبل از اینکه رئیس جمهور شود، رئیس سازمان امنیت افغانستان بنام(خاد) بود که عملکرد شان در این زمان از طرف مخالفان شان بی رحمانه عنوان می شد. با پیروزی مجاهدین حکومت نجیب الله سقوط کرد و به دست طالبان از بین رفت.

اعضای این حزب که روز جمعه در کابل گرد هم آمده بودند از سیاست های حکومت وحدت ملی اعلام حمایت نمودئد.

گفته می شود که گروهای سیاسی در افغانستان پس از اینکه زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان مشخص شده است، در صدد گسترش فعالیت های سیاسی بر آمدند، چنانچه که شاهد شکل گرفتن چندین ائتلاف سیاسی نیز هستیم.

هرچند حزب وطن در دهه 60 خورشیدی یکی از فعال ترین احزاب سیاسی به شمار می رفت اما فعالیت اش در بازار سیاست در سال های اخیر بسیار کم رنگ شده بود.

ثبت دوباره ی این حزب در سال 1383 در آغاز حکومت پسا طالبان شده بود.

به گفته ی عبدالجبار قهرمان، عضو مجلس نمایندگان و رئیس کمیته کار این حزب، هدف از گرد همایی حزب وطن انسجام فعالیت دوباره آن است که مدتی کمرنگ شده بود.وی در مورد اعلام حمایت حزب وطن از حکومت وحدت ملی گفت: امیدوارم حزب وطن برای آوردن صلح و امنیت در کشور از حکومت وحدت ملی پشتبانی کنند.

حزب وطن پس از 25 سال دوباره ابراز وجود کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد