حضور-زنان-در-احزاب-سیاسی-کمرنگ-اند

رئیس اجراییه حکومت گفت که حضور زنان در ترکیب احزاب سیاسی کمرنگ اند و اگر احزاب سیاسی میخواهند رشد کنند و فراگیر شوند باید حضور زنان را در ترکیب خود پر رنگ سازند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت امروز ( چهارشنبه 22 قوس) در یک برنامه خبری در کابل گفت: حضور زنان در پروسه‌های سیاسی کم رنگ اند و حکومت وحدت ملی مصمم است که برای رشد و حضور بیشتر زنان در کارزار سیاسی تلاش کند.

آقای عبدالله گفت: حضور زنان در ترکیب احزاب سیاسی در افغانستان بسیار کمرنگ اند و اگر احزاب سیاسی می‌خواهند فراگیر و رشد کنند باید حضور زنان را در ترکیب خود پر رنگ سازند.

رئیس اجراییه تاکید کرد: زنان کشور با اینکه پیشرفت‌های زیاد کرده اند اما هنوز هم مشکلات وجود دارد که سد راه پیشرفت زنان قرار دارد و باید این مشکلات برطرف ساخته شوند.

او افزود: زنان خود شان نیز باید تلاش کنند تا در پروسه‌های سیاسی اشتراک داشته باشند و توانایی‌های خود شان را ثابت سازند که هر کار را در جامعه همانند مردان میتوانند انجام دهند.

 داکتر عبدالله گفت: باید یک عضو کمیسیون انتخابات هرچه زودتر معرفی شود تا انتخابات پارلمانی و شوراي ولسوالی ها در زمان تعیین شده برگذار گردد. او افزود: کمیسیون مستقل انتخابت نباید بیشتر از این وقت خود را صرف مشکلات کوچک کند و باید برای برگزاری انتخابات سال آینده کار کنند.

از سوی دیگر وسیمه بادغیسی سرپرست کمیسیون مستقل انتخابات گفت: کمیسیون مستقل انتخابات مصمم است که حضور زنان در در این نهاد را افزایش دهد و در شرایط کنونی دو عضوی این نهاد از هفت تن زنان تشکل می‌دهند.

خانم بادغیسی گفت: برای حضور بیشتر زنان در کمیسیون مستقل انتخابات باید شرایط کاری مناسب فراهم گردد تا زنان بتوانند بدون کدام ترس و حراس کار کنند و زمینه سفر در ولایات نیز فراهم گردد.

به گفته سرپرست کمیسیون مستقل انتخابات؛ شکایات وجود دارد که اکثر زنان در کشور تذکره ندارند و برای حل این مشکل کمیسیون مستقل انتخابات یک تفاهم نامه را ثبت احوال نفوس کشور امضاء کرده است که برای 10 میلیون شهروند کشور تذکره توزیع میگردد و زنان میتوانند سند هویت برای خودشان اخذ کنند.

وی تاکید کرد: کمیسیون مستقل انتخابات چندین بست را به اعلام سپرده است که زنان میتوانند خودشان را ثبت نام کنند و این فرصت خوب برای خانم ها است. او از زنان که در کارزار سیاسی اند خواست که از نهاد انتخابات حمایت کنند و در انتخابات سال آینده به شکل گسترده اشتراک کنند.

حضور زنان در احزاب سیاسی کمرنگ اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد