حضور-نیروهای-امریکایی-در-افغانستان-ادامه-دارد

وزیر دفاع امریکا می گوید که در حال حاضر برنامه روی پایان جنگ در افغانستان مستمرکز است و برای خروج نظامیانش برنامه‌ای ندارد.

به گزارش افغان نیوز: جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا، روز شنبه دهم قوس در مجمع دفاع ملی ریگان در کالیفرنیا گفت که در حال حاضر برنامه امریکا روی پایان جنگ در افغانستان مستمرکز است و این کشور برای خروج نظامیانش از افغانشتان برنامه‌ای ندارد.

آقای متیس افزود که امریکا به عنوان عضوی ائتلاف ۴۱ کشور جهان به تمامی تعهدات این ائتلاف پای‌بند است و اهمیت حضور نظامی‌اش را در منطقه به خوبی درک می‌کند.

وی در مورد طالبان نیز گفت که این گروه هیچ ارزشی برای زندگی مردم قائل نیست و به دلیل آن که نمی‌تواند از طریق انتخابات به قدرت برسد، دست به هراس‌افگنی می‌زند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا، نیز گفته بود که حضور نظامیان کشورش در افغانستان ادامه می‌یابد؛ ضمن آن که گفت‌و‌گوهای جدی برای تأمین صلح در افغانستان در جریان است.

وزیر دفاع امریکا هم‌چنان از اقدام رییس جمهور ترامپ برای افزایش نیروهای نظامی امریکا در افغانستان ستایش کرد و افزود که واشنگتن برای نخستین‌بار در ۱۷ سال اخیر برای برقراری صلح در این کشورش امیدوار شده است.

این درحالی است که امریکا در حال حاضر حدود ۱۶ هزار سرباز در افغانستان دارد که بیشتر نقش مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و نیز آموزش این نیروها را به عهده دارد؛ هرچند در بعضی از عملیات‌ها برای سرکوب هراس‌افگنان هم مشارکت دارند.

حضور نیروهای امریکایی در افغانستان ادامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد