حضور-نیروهای-خارجی-زمینه-گسترش-داعش-درکشور-را-فراهم-می-کند

موسی فریورز سخنگوی بنیاد آزاده‌گان افغانستان میگوید موجودیت نیروهای خارجی نه به نفع افغانستان و به نفع کشورهای منطقه است.

به گزارش افغان خبر، آقای فریوردر نشست به مناسبت" ششم جدی" گفت که آنها از کشورهای که نیروهای شان در افغانستان حضور دارند میخواهند که با برنامه ریزی دقیق طبق تقسیم اوقات افغانستان را ترک کنند.

این استاد دانشگاه میگوید که قشون سرخ شوروی وقت با تجاوز به افغانستان بیش از 1.5 میلیون انسان را کشتند و 200 میلیارد دالر به افغانستان خساره وارد کرده است.

سخنگوی بنیاد آزاده‌گان میگوید که نیروهای جماهیر شوری وقت باعث شده که میلیونها انسان آواره و میلیونها تن دیگر معیوب گردند.

آقای فریورز میگوید آنها از سازمان ملل متحد میخواهد که روسها باید به افغانستان غرامت جنگی پرداخت کند.

وی میگوید که کشور فدراتیف روسیه به عنوان بازمانده اتحاد جماهیر شوری وقت باید این را به حکومت افغانستان بپردازد.

در همین زمینه واقف حکیمی استاد دانشگاه میگوید که جهادیان افغانستان گام بزرگ در عرصه آزادی در سطح جهان گذاشتند اما متاسفانه نتوانستند که جهاد شان مدیریت سالم نماید.

آقای حکیمی افزود که جهادیان بیشتر روی مسایل قومی، مذهبی، لسانی و منافع شخصی درگیر شدند و افغانستان را به سوی جنگهای داخلی سوق دادند.

آقای واقف حکیمی میگوید که" بعضی از احزاب مانند مردان آنجلس فکر میکنند و حرف های سالهای 70 را به زبان میآورد".

این استاد دانشگاه خطاب به تمام احزاب سیاسی در افغانستان میگوید که کشور روزهای تاریک را گذرانده دیگر نباید بالای این خاک روزها را تاریک نمایید.

او از تمام سران احزاب سیاسی خواست که دست در دست هم داده افغانستان را به سوی ترقی سوق دهند و نگذارند که خارجی ها افغانستان میدان زرمایشات جنگی شان بسازند.

از سوی هم آمینه فریورز یک تن از دانش آموزان میگوید که قشون سرخ شوروی میخواست با کشتن مردم بیگناه مردم افغانستان را مطیع فرمانهای شان کنند اما نفهمیدند که مردم مسلمان تنها مطیع یک معبود هستند.

این دانش آموز مکتب میگوید هر ملت که خداوند همرای او باشد باید نیرومند ترین قدرت جهان از آن ملت بترسد و به کشورشان مداخله نکند.

بنیاد آزاده گان در نشریه که مربوط 6 جدی میشود نوشته" تجاوز قشون سرخ شوروی باعث شده که ولادت نامشروع در افغانستان شکل بیگیرد که امروز آن فرزندان نامشروع دارای رنگهای متفاوت، شعار دموکراسی سر داده و مانند ویروس شده به جان جهادیان افغانستان.

این نشریه نوشته جهادیان افغانستان تا زمان پاکسازی این ویروس ها مبارزه میکند"

این در حالیست که در ششم جدی 1358 جماهیر شوروی با ارتش مجهز به وسایل جنگی روز وارد افغانستان شد.

حضور نیروهای خارجی زمینه گسترش داعش درکشور را فراهم می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد