حقانی-افغان‌ها-در-میدان-سیاست-همواره-شکست-خورده‌اند

انس حقانی، عضو ارشد امارت اسلامی طالبان می‌گوید که مردم افغانستان در طول تاریخ در میدان نظامی پیروز اما در میدان سیاست شکست خورده است.

به گزارش افغان نیوز؛ انس حقانی، عضو ارشد امارت اسلامی طالبان، امروز دوشنبه(6، جدی) در مراسم ۴۲مین سال‌یاد تهاجم شوروی بالای افغانستان که در ولایت لوگر برگزار شده بود، گفت: «کسی که در خود اهلیت نمی‌بیند، حقوق مسلمانان را تلف نکند و جایگاه خود را به دیگران واگذار کند.»

وی افزود که مردم افغانستان در طول تاریخ در میدان نظامی پیروز اما در میدان سیاست همیشه شکست خورده است. بنابراین، باید از گذشته درس آموخت.

آقای حقانی گفت: تمام مردم باید برای تقویت نظام با هم کار کنند تا ظالم باقی نماند. مردم باید بالای رهبران شان اعتماد کنند و در حکومت داری نباید تنگ‌نظری وجود داشته باشد.

در همین حال، عباس‌ ستانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه‌ی حکومت طالبان نیز در این مراسم گفت: «جهاد مردم افغانستان و پیروزی در برابر تهاجم شوروی، سبب فروپاشی دیوار برلین در آلمان شد.»

وی افزود که در حال حاضر افغانستان با مشکل اقتصادی و سیاسی رو برو است و تمام مردم باید در حل این چالش‌ها با هم کار کنند. نباید دیگر به نیروهای خارجی فرصت داده شود تا در افغانستان برگردند.

آقای ‌استانکزی گفت: امریکایی‌ها ر سال 2001 با غرور، ظلم و ستم بالای مردم افغانستان حمله کردند، 52 کشور دیگر هم در این جنگ سهم گرفتند، از پیش‌رفته ترین سلاح‌ها و تجهیزات نظامی استفاده کردند، اما نتیجه‌ی شان را دیدند.

  این درحالی است که رهبری امارت اسلامی طالبان به مناسبت چهل دو سالگی تهاجم شوروی به افغانستان از تمام کشورهای منطقه و جهان خواسته که برای ایجاد روابط خوب، گام‌های خوبی به سوی امن و رفاه بردارند.

حقانی: افغان‌ها در میدان سیاست همواره شکست خورده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد