حقانی-اگر-حکومت-ما-به-رسمیت-شناخته-نشود،-تهدید-علیه-امریکا-ادامه-دارد

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله‌ حکومت طالبان گفته است که اگر امریکا حکومت آنان را به‌رسمیت نشناسد، به تهدید علیه آن کشور ادامه می‌دهند.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای حقانی به الجزیره گفته است که اگر امریکا از به رسمیت شناختن طالبان امتناع کند، به تهدیدهای‌شان علیه امریکا ادامه می‌دهند.

به گفته‌ی حقانی:«امریکا با امتناع از به‌رسمیت شناختن طالبان، دروازه‌های دشمنی علیه مردم افغانستان را به‌طور کامل باز نگه می‌دارد.»

وی خاطرنشان کرده است، زمانی‌که به‌رسمیت شناخته شدند، دیگر تهدیدی برای کسی نخواهند بود و هیچ سازمان و یا گروه تروریستی اکنون در خاک افغانستان حضور ندارد.

سرپرست وزارت داخله‌ی حکومت طالبان افزوده است که طالبان به توافق‌نامه‌ی دوحه با امریکا پابند اند و امریکا نیز باید به تعهدهای خود براساس این توافق‌نامه عمل کند.

آقای حقانی در مورد بازگشت نیروهای امنیتی سابق به صفوف نیروهای طالبان گفته است که نیروهای امنیتی پیشین نظر به تقوا و درایت در مسایل امنیتی دوباره جذب خواهند شد.

او در مورد کسانی‌که در صفوف طالبان دست به فساد و کارهای غیرقانونی می‌زنند، گفته است که این فردها به دستور رهبر طالبان به نهادهای عدلی و قضایی سپرده می‌شوند؛ اما در حاضر شمار این فردها در صفوف طالبان کم است.

سراج‌الدین حقانی، این گفته‌ها را در حالی بیان می‌کند که ایالات متحده‌ی امریکا برای دست‌گیری او جایزه‌ی یک میلیون دالری تعیین کرده است و او در لیست فردهای تحت تعقیب پولیس فدرال امریکا قرار دارد.

این در حالی‌ست که کشورهای جهان، برای به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان شرط‌هایی از جمله تشکیل دولت فراگیر، رعایت حقوق بشر از جمله حقوق زنان، مبارزه با تروریسم و قطع هم‌کاری با گروه‌های تروریستی به‌شمول القاعده را در برابر طالبان گذاشته اند.

حقانی: اگر حکومت ما به رسمیت شناخته نشود، تهدید علیه امریکا ادامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد