حقانی-با-سفیر-ترکیه-در-کابل-گفتگو-کرد

سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان ا.ا با جنگ اونال، سفیر ترکیه در کابل روی آزادی زندانیان افغان در این کشور گفتگو کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور مهاجرین با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این دیدار میان خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست این وزارت و جنگ اونال روز گذشته (یک‌شنبه، 19 قوس) در کابل صورت گرفته است.

در خبرنامه آمده است که در این دیدار دو طرف روی مشکلات مهاجران افغانستان در ترکیه، آزادی زندانیان افغان در این کشور و سایر موضوعات گفتگو کرده‌اند.

سرپرست وزارت امور مهاجرین گفت که افغان‌ها و ترکها مشترکات تاریخی در زمینه دینی و عقاید دارند و این مشترکات باید باعث روابط بهتر شود.

حقانی افزوده که افغانستان و ترکیه کشورهای اسلامی اند و باید در مورد مهاجرین مطابق احکام و هدایات اسلام برخورد صورت گیرد.

او بیان کرده که لازم است روی شیوه قانونی شدن مهاجرین غیر قانونی کار صورت گیرد و برای افغان‌ها ویزای کار و سایر سهولت‌ها فراهم شود.

طبق خبرنامه، جنگ اونال، سفیر ترکیه گفته است که کشورش با افغانستان روابط خوب و عمیق دارد و موجودیت دیپلماتان افغان در آن کشور نشان دهنده نیت خوب ترکیه نسبت به افغانستان است.

او گفته که آمار برخورد نامناسب پولیس ترکیه با افغان‌های مهاجر پایین آمده و در صورت وجود شکایت، اقدام‌ می‌شود.

در پایان دو طرف بر ادامه دیدارها و تفاهم بیشتر تاکیدد کرده‌اند.

این در حالی است که طی یک سال گذشته صدها مهاجر افغانستان از سوی پولیس ترکیه بازداشت و به کشور بازگشت داده شده‌اند.

حقانی با سفیر ترکیه در کابل گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد