حقانی-خواستار-همکاری-جامعه-جهانی-شد

سرپرست وزارت امور داخله در دیدار با تاکایوشی کورومایا، سفیر جاپان خواستار همکاری جامعه جهانی در امر مبارزه با مواد مخدر و معیشت بدیل با کشاورزان کشور شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور داخله با نشر خبرنامه‌ای در ایکس نگاشته است که سراج‌الدین حقانی، سرپرست این وزارت در دیدار با تاکایوشی کورومایا، سفیر جاپان در کابل از او خواسته تا جامعه جهانی در امر مبارزه با مواد مخدر و معیشت بدیل برای کشاورزان کشور توجه جدی نماید.

طبق خبرنامه، سفیر جاپان با اشاره به موضع مثبت کشورش در قبال افغانستان گفته است که جاپان از طریق جامعه جهانی در شرایط دشوار افغانستان را کمک کرده و کمک‌های این کشور در آینده نیز تداوم خواهد یافت.

آقای کورومایا گفته است که کشورش کمک‌های خود با افغانستان را در زمینه مهاجران بازگشت کننده، بخش صحی و مبارزه با مواد مخدر ادامه می‌دهد.

به نقل از خبرنامه، او از تلاش‌های ا.ا در زمینه مدیریت مهاجران بازگشت کننده قدردانی کرده و گفته که اگر چه شمار مهاجران بازگشت کننده زیاد بوده اما؛ ا.ا کمک‌ها و خدمات اولیه را به خوبی برای آنان ارائه کرده است.

آقای کورومایا از تلاش‌های ا.ا در امر مبارزه با فساد و مواد مخدر قدردانی کرده و افزوده که جاپان حامی ثبات در افغانستان است.

این در حالی است که تاکایوشی کورومایا، سفیر جاپان در کابل با دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد از کمک 58.4 میلیون دالری کشورش برای مهاجران بازگشت کننده از پاکستان اطمنیان داده است.

حقانی خواستار همکاری جامعه جهانی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد