حقانی-خودخواهی-در-حکومت‌داری-قابل-تحمل-نیست

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله ا.ا سهل‌انگاری و خودخواهی در زمینه حکومت‌داری به هیچ وجه قابل تحمل نیست و باید برای توسعه کشور و ملت‌سازی بیشتر تلاش صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله ا.ا این اظهارات را امروز (چهارشنبه، ۶ جدی) در مراسم «چهل‌وچهارمین سالروز تهاجم نیروهای اتحاد جماهیر شوروی بر افغانستان» در کابل مطرح کرده است.
آقای حقانی گفته است که کشورها تلاش دارند تا با اخراج اجباری مهاجران افغان، ا.ا را زیر تأثیر قرار دهند اما؛ این مسوولیت ملت است تا یک‌جا با حکومت در ازبین بردن این بدبختی‌ها سهیم شوند.
به گفته خلیفه حقانی، رهبران ا.ا تکالیف را برای به‌دست آوردن قدرت نه، بلکه برای عقیده و توحید متقبل شده‌اند.
او افزوده است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، رهبران وقت آن‌قدر در ذایقه قدرت غرق و درگیر اختلافات شده بودند ‏که جنگ‌های داخلی آغاز شد و در نتیجه مردم عادی افغانستان از نام جهاد متنفر شدند.
‏مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرا در مراسم گفت: اسامه بن‌لادن برای امریکا یک بهانه بود و امریکا بدون اسامه هم می‌خواست بر افغانستان حمله کند. او تاکید کرده که افغان‌ها از اشغال نفرت دارند و تحمل هیچ‌گونه اشغال در کشور را ندارند.
امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه نیز در در این مراسم گفت که شکست اتحاد جماهیر شوروی سابق و دیگر ابرقدرت‌ها در افغانستان نشان می‌دهد که افغانان طرز فکر بیگانه‌گان را نمی‌پذیرند و هرگز در برابر برده داری سر فرود نمی‌آورند.
او گفته است: « کسی که یک‌بار در ‎افغانستان شکست خورده است؛ اگر اتحاد جماهیر شوروی بود، امروز روسیه از آن ساخته شده است، اگر بریتانیای کبیر بود فقط بریتانیا از آن ساخته شده است و همین‌گونه امریکا فقط به امریکا منحصر خواهد شد و هیچ‌‌کس توان این را ندارد که افغانستان را دو باره اشغال کند».
این در حالی است که چهل‌وچهار سال پیش نخستین سربازان لشکر چلهم شوروی سابق در سال 1358 وارد افغانستان شدند.

حقانی: خودخواهی در حکومت‌داری قابل تحمل نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد