حقانی-سفر-ناروی-را-مملو-از-دست‌آورد-خواند

انس حقانی، عضو ارشد حکومت طالبان سفر ناروی را پردستاور عنوان کرده و می‌گوید که این سفر یک گام مهم برای وصل شدن با جهان بود.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای حقانی در نوار تصویری که از تلویزیون ملی پخش شده  سفر ناروی را مملو از دست‌آورد خوانده است.

وی افزوده است که در این سفر با شماری از نمایندگان کشورهای خارجی دیدار شده و تاثیرات آن در آینده‌های نزدیک روشن خواهد شد.

به باور او، این سفر برای پیدا کردن راه‌حل بحران افغانستان یک خبر خوب است. به گفته او، طالبان با پیام امنیت و صلح به ناروی رفتند و این پیام را به اشتراک کنندگان این نشست رسانده‌اند.

این عضو ارشد حکومت طالبان هم‌چنین رسانه‌ها را متهم به ارائه تصویر منفی از طالبان کرده می‌افزاید «در بیست سال گذشته رسانه‌ها از طالبان تصویری منفی ارائه کرده‌اند».

حقانی در مورد نگرانی‌های جامعه جهانی از طالبان گفته است:« تشویش‌ها و نگرانی‌ها که نزد آنان بود اکثرا از رسانه‌ها برداشت کرده‌اند و از حقایق بی‌خبر بودند.»

نشست ناروی با اشتراک نمایندگان حکومت طالبان، نمایندگان کشورهای امریکا و اروپا در مورد وضعیت افغانستان، از یکشنبه چهارم دلو، آغاز و به مدت سه روز ادامه داشت.

در پایان این نشست اشتراک کنندگان یک بیانیه مشترک ارائه کردند که این اعلامیه ناوقت چهارشنبه، ۶دلو از سوی وزارت خارجه ناروی نشر شده است.

نماینده‌گان ویژه اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ناروی، بریتانیا و امریکا در این اعلامیه مشترک بر اهمیت احترام به حقوق بشر و نیاز شدید به یک نظام سیاسی فراگیر و جامع برای تضمین ثبات و آینده صلح‌آمیز برای افغانستان، تأکید کرده است.

در اعلامیه مشترک آمده است که در نشست اسلو بر فوریت رسیده‌گی به بحران انسانی در افغانستان تمرکز شد و بر اقدامات لازم برای کمک به کاهش رنج افغان‌ها در سراسر کشور تاکید صورت گرفت.

حقانی سفر ناروی را مملو از دست‌آورد خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد