حقانی-نیازهای-بشری-جدا-از-مسائل-سیاسی-ارزیابی-شود

وزارت امور داخله ا.ا از دیدار و گفتگوی سراج‌الدین حقانی، سرپرست این وزارت با تادمیچی یاماموتو، نماینده پیشین دبیر کل سازمان ملل در افغانستان (یوناما) و آتسوشی سومامی، رییس هیات بنیاد صلح ساساکاوای جاپان خبرداده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه، 4 جدی) با نشر خبرنامه‌ای به نقل از آقای حقانی گفته است که جاپان در شرایط سخت به افغان‌ها کمک کرده است و روابط دو کشور «متاثر از اقدامات افراد مهربان و دلسوس» مانند ناکامورا است.

آقای حقانی سفر هیات بنیاد صلح ساساکاوی جاپان را به کابل مثبت ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرده که این نهاد تصویر درست و واقع‌بینانه از وضعیت افغانستان به دیگران ارائه دهند تا تصمیمات سیاسی خوب اتخاذ شود.

او افزوده است: محدودیت‌هایی که خارجی‌های بر افغانستان وضع می‌کند باعث فاجعه و افزایش نیازهای بشری می‌شود با این حال، نیازهای اساسی بشری افغان‌ها باید جدا از مسائل سیاسی ارزیابی گردد.

به گفته سرپرست وزارت امور داخله، مسائل سیاسی درازمدت با گفتگو، تفاهم و روابط دوجانبه قابل حل است.

در خبرنامه آمده است که آتسوشی سونامی، رییس هیات بنیاد صلح ساساکاوای جاپان در این دیدار با قدرانی از دستاوردهای ا.ا در زمینه‌های مختلف از جمله امنیت سرتاسری اظهار امیداوری کرده است. او ابراز امیدواری کرده است که برخی موانع موجود از جمله مشکلات اقتصادی در آینده نزدیک حل شود.

به گفته آقای سونامی، برای حل مشکلات افغانستان نیاز به برگزاری جلسات مختلف بین سازمان‌های غیر دولتی، افراد و مسولان نهادهای دولتی است.

او افزوده است که مشکلات افغانستان با در نظر گرفتن راه‌های مختلف قابل حل است و با حل شدن، شکاف موجود میان افغانستان و جهان از بین خواهد رفت.

در خبرنامه وزارت امور داخله آمده است که این هیات گفته که جاپان از طریق دفتر معاونت سازمان ملل (یوناما) به افغانستان کمک خواهد کرد.

این درحالی است که تادمیچی یاماموتو، رییس پیشین یوناما و عضو هیات بنیاد صلح ساساکاوای جاپان در دیدار با عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرای ا.ا گفته است که عادی سازی روابط جهان با ا.ا به نفع افغانستان و جهان است و جاپان آماه همکاری در این زمینه می‌باشد.

حقانی: نیازهای بشری جدا از مسائل سیاسی ارزیابی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد