حقانی-پاکستان-برخلاف-اصول-بین‌المللی-عمل-می‌کند

در پی اخراج اجباری مهاجران افغانستان از پاکستان، سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله ا.ا گفته که اسلام‌آباد برخلاف اصول بین‌المللی مهاجران افغان را به اجبار اخراج می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور داخله ا.ا  در ایکس از دیدار حقانی با بازگشت‌کنند‌گان اجباری افغانستان از پاکستان در گذرگاه تورخم خبر داده است.

تلویزیون ملی سخنرانی آقای حقانی را در جمع مهاجران اخراج شده منتشر کرده که در آن گفته است که همه افغان‌ها از غم پناهجویان «ناراحت» هستند.

سرپرست وزارت داخله اخراج مهاجران از پاکستان را نشانه‌‌ «اخلاق ضعیف» دولت پاکستان دانسته و گفته است که «کاش اینقدر اخلاق ضعیف» از خود نشان نمی‌داد.

این در حالی است که دولت پاکستان در اوایل ماه اکتوبر سال روان دستور اخراج اجباری پناهجویان غیرقانونی به‌شمول ۱.۷ میلیون افغان را صادر کرد که با پایان این مهلت در چهارم نوامبر، هزاران مهاجر افغان وارد کشور شده‌اند.

طبق آمار کمیسیون عالی رسیدگی به مشکلات مهاجران  از هفدهم سپتامبر تا اکنون بیش از 35 هزار خانواده شامل 200 هزار نفر تنها از مرز تورخم وارد افغانستان شده‌اند.

انوارالحق کاکر، نخست‌وزیر موقت پاکستان روز گذشته اعلام کرد که اظهارات تهدیدآمیز برخی مقام‌ای ا.ا به‌خاطر اخراج مهاجران غیرقانونی از آن کشور «غیرمسوولانه و گمراه‌کننده» است.

حقانی: پاکستان برخلاف اصول بین‌المللی عمل می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد