حقانیت-افغانستان-در-مبارزه-با-تروریسم-ثابت-شد

ریاست‌جمهوری افغانستان، در پیوند به موضع ترامپ در برابر پاکستان اظهار داشته است که سیاست خارجی فعال حکومت وحدت ملی، ایستادگی مردم و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور باعث شده که امروز کشورهای دنیا درک درستی از وضعیت منطقه داشته باشند و حقانیت افغانستان در مبارزه با تروریسم ثابت شود.

به گزارش افغان نیوز: ریاست جمهوری کشور در پیوند به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس‌جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا در مورد پاکستان، واکنش نشان داده و آن را محصول سیاست خارجی فعال و موفق حکومت وحدت ملی دانسته است.

شاه حسین مرتضوی، پرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری روز، سه شنبه 12 جدی، با فرستادن یک پیام صوتی به رسانه‌ها گفته است که در کنار سیاست خارجی فعال حکومت افغانستان، ایستادگی مردم و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور نیز باعث شده که امروز کشورهای دنیا" درک درستی از وضعیت منطقه داشته باشند و حقانیت افغانستان در مبارزه با تروریسم ثابت شود."

سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افزوده که حکومت در عرصه‌ی سیاست خارجی همکاری‌های موثر و خوبی با شرکای بین‌المللی خود دارد که این همکاری‌ها به صورت منسجم صورت می‌گیرد. رییس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در نخستین تویت خود در سال 2018 میلادی، پاکستان را متهم به دروغ‌گویی و فریب دادن رهبران آمریکا کرده است.

آقای ترامپ در این تویت نوشته که «در ۱۵ سال گذشته آمریکا، احمقانه بیش از ۳۳ میلیارد دالر به پاکستان کمک کرده و آنان به جز دروغ و نیرنگ به ما چیزی نداده و رهبران ما را احمق فکر کرده‌اند. آنان به دهشت افگنانی پناهگاه امن داده‌اند که ما با همکاری کم، آنان را در افغانستان هدف قرار می‌دهیم. دیگر بس است.!»

پیش از این مایک پنس، معاون رییس‌جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا نیز در سفرش به افغانستان در حضور نیروهای آمریکایی مستقر در کشور گفته بود که پاکستان «سال‌ها» به گروه‌های تروریستی و طالبان پناه داده است. او همچنان گفته بود که این دوران دیگر به سر آمده است.

این بار نخست نیست که پاکستان از سوی مقام‌های آمریکایی و افغان متهم به پناه دادن به تروریستان می‌شود؛ بلکه در گذشته نیز بارها پاکستان متهم به عدم همکاری در مبارزه‌ی مشترک با تروریسم شده است؛ اما مقام‌های پاکستانی این ادعا ها را همواره رد کرده‌اند.

حقانیت افغانستان در مبارزه با تروریسم ثابت شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد