حلقات-حکومتی-در-ترور-عالمان-دین-دست-دارند

معاون مجلس سنا می‌گوید که حکومت هیچ تعهدی نسبت به پیگری پرونده‌های قتل عالمان دین ندارد و ممکن حلقاتی در درون حکومت به این روند دست داشته باشند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد علم ایزدیار، معاون مجلس سنا، امروز( یک‌شنبه، ۶ سرطان) در نخستین سالیاد قتل مولوی عزیز الله مفلح گفت که حکومت باید روشن کند که این عالم دین چگونه و توسط چه کسی به قتل رسیده است. 

وی حکومت را به دروغ‌گویی نسبت به پرونده قتل عالمان دین متهم کرده و گفت که حکومت همواره خواسته افکار عمومی را فریب دهد. به همین دلیل، هیچ پرونده‌ای از قتل‌ عالمان دین از آغاز تا پایان تعقیب نشده است. 

او افزود که حکومت تعهد در برابر تعقیب پرونده عالمان دین ندارد و همیشه در مورد قضایای قتل هدفمند دروغ پردازی کرده است. بنابراین، هیچ اراده‌ای برای شناسایی و تحت پیگرد عدلی و قضایی قرار دادن عاملان قتل‌های هدفمند عالمان دین وجود ندارد. 

آقای ایزدیاز تصریح کرد که مولوی مفلح همواره در برابر کارهای نادرست، قانون شکنی و فساد در حکومت صدا بلند کرد و کارکردهای طالبان را نیز نقد می کرد و می‌گفت که طالبان از دین سوء استفاده می‌کنند. 

معاون مجلس سنا بیان کرد: شکی وجود ندارد که افرادی در دولت و مخالفین دولت با تبانی هم مولوی مفلح و ایاز نیازی را به قتل رسانده باشند. 

در همین حال، عبدالسلام عابد، عالم دین و خطیب مسجد عبدالرحمن در این نشست گفت که رهبران سیاسی به مریضی گرفتار شده و در شرایط کنونی طرح فرار شان را نیز ریخته اند. 

آقای عابد افزود؛ شهروندان نباید از نظامی که رهبران سیاسی آن تا گلون در فساد غرق اند، درخواست تامین امنیت کنند. 

این عالم دین از افزایش خشونت طالبان انتقاد کرده و گفت که مردم افغانستان همه مسلمان هستند و بر نظام اسلامی تاکید دارند و طالبان نباید به جای مذاکره، راه جنگ را پیش بگیرند. 

عابد تصریح کرد که رهبران دولت نباید پروسه صلح را پروژه سیاسی بسازند، اگر پروسه صلح از دست چند نفر بیرون نشود، صلح تمامین نمی‌شود. 

این در حالی است که مولوی عزیز الله مفلح، عالم دین و خطیب مسجد شیرشاه سوری، سال گذشته در ۲۳ سرطان در نماز جمعه با انفجاری ماین جاسازی شده در این مسجد، به قتل رسید.

حلقات حکومتی در ترور عالمان دین دست دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد