حلقات-خاص-حکومتی-در-ناامنی-بغلان-دست-دارند

فعالان مدنی و برخی از چهره های سیاسی ولایت بغلان، مدعی اند که حلقات خاص در درون حکومت برای ناامن ساختن این ولایت کار می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ خانقا احمدی، فعال جامعه مدنی، امروز پنج‌شنبه( 20، جوزا ) طی یک نشست خبری در کابل گفت که انحصارگرایی حکومت باعث شده تا حلقات خاص ولایت بغلان و به خصوص ولسوالی‌های سه گانه اندراب و پل حصار را ناامن کنند.

آقای احمدی بیان کرد؛ اوضاع نامطلوب امنیتی ولسوالی‌های سه گانه اندراب به خصوص « پل حصار » از چندی بدینسو به وخامت گراییده و حلقات درون حکومتی بیشتر در ناامنی نقش داشته اند.

وی افزود: اختلاف‌های زادالبینی میان مردم  ولسوالی سه گانه اندراب باعث شده تا مکاتب و کلنیک‌ها غیر فعال باشند. به گفته او، در صورت که حکومت به این وضع توجه نکند، حاکمیت گروه طالبان بر این مناطق بیشتر خواهد شد.

به گفته او،  اکنون راه‌های مواصلاتی به دلیل بی‌کفایتی اداره محلی به روی شهروندان ولسوالی‌های سه گانه اندراب مسدود بوده و مردم گشت و گذار نمی‌توانند.

آقای احمدی، اظهارداشت؛  برخی بزرگان که بیرون از اندراب هستند به دلیل منافع شخصی شان مانع آمدن صلح هستند و مردم را مسلح ساخته اند تا این ولسوالی‌ها را بیشتر ناامن کنند.

از سوی هم، ذبیح الله عزیزی، رئیس روند رسالت گفت: افراد درون حکومتی ملیشه‌سازی کرده‌اند و جنگ‌های زادالبینی را در ولسوالی سه گانه اندراب به راه انداخته اند؛ اما این روند آب را بر آسیاب دشمن انداخته و به نفع حکومت تمام نخواهد شد.

آقای عزیزی تاکید کرد که اگر حکومت مرکزی جلو اختلاف های زادالبینی را نگیرد، مردم به اعتراض‌های مدنی و عدالت‌خواهی شان ادامه خواهند داد.

وی از بزرگان ولسوالی سه گانه اندراب خواست که دست از این همه نابسامانی‌ها بکشند و مردم را قربانی منافع شخصی شان نسازند.

این درحالی است که ولایت بغلان در شمال شرق کشور از جمله ولایت های ناامن محسوب می‌شود. این ولایت همواره محور توجه گروه طالبان بوده و اکنون اختلاف های زادالبینی نیز میان مردم شدت گرفته است.

حلقات خاص حکومتی در ناامنی بغلان دست دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد