حلقاتی-در-پی-تخریب-شورای-عالی-صلح-هستند

کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح می‌گوید: حلقات بیرونی در پی تخریب شورای عالی صلح بوده و می‌خواهند که مردم افغانستان را نسبت به این شورای بدگمان سازند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح امروز (سه شنبه 1 حوت) طی کنفرانس "ملی مشورتی صلح" با بزرگان قومی و جهادی و نمایندگان شوراهای ولایتی" در کابل، گفت: مخالفین دولت اگر به این فکر هستند که با افزایش حملات انتحاری و انفجاری پروسه صلح را با کندی مواجه میکند، اشتبا نموده و مردم افغانستان با قربانی دادن اراده بیشتر به صلح پیدا خواهند کرد.

آقای خلیلی تاکید کرد: حکومت افغانستان به روند صلح تعهد دارد و مردم افغانستان نیز به این فکر هستند که جنگ راه حل نیست و باید صلح با مخالفان صورت گیرد.

رئیس شورای عالی صلح گفت: حلقات بیرونی در پی تخریب شورای عالی صلح بوده و آنان می‌خواهند که مردم افغانستان نسبت به این پروسه بدگمان شوند، اما موفق نخواهند شد.

وی افزود: فعالیت‌های اخیر شورای عالی صلح سبب شد تا مخالفان دولت برای ایجاد وحشت  در بین مردم، حملات انتحاری بر هوتل انترکانتیننتال و چهارراهی صدارت کابل را انجام دهند.

آقای خلیلی بیان داشت: "کنفرانس ملی مشورتی صلح با بزرگان قومی و جهادی و نمایندگان شوراهای ولایتی" را برای دو روز در کابل راه اندازی کرده و هدف آن مشوره‌ خواهی در مورد روند صلح می‌باشد. رئیس شورای عالی صلح افزود: مردم افغانستان و جامعه جهانی خواهان تحقق صلح هستند و این شورا نیز از مخالفین میخواهد که دست از جنگ بردارند و در میز مذاکره حاضر شوند.

خلیلی از مخالفین دولت نیز خواست که جنگ راه حل نیست و در فضای جنگ، از هر دو طرف فرزندان افغان کشته میشوند و طالبان میز مذاکره صلح بین‌الافغانی را انتخاب کنند.

از سوی هم، محمداکرم خپلواک، رئیس دارلانشای شورای عالی صلح گفت: گروه طالبان خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان هستند اما دو سال قبل دیده شد که با خروج 90 درصد نیروهای خارجی از افغانستان، طالبان باز هم جنگ را شدت بخشیدند.

خپلواک گفت: طالبان در حال حاضر نیز در مناطق جنگ می‌کند که نیروهای خارجی حضور ندارند. او افزود: طالبان تنها از راه مذاکره میتواند به هدف خود برسد و جنگ راه حل نیست.

حلقاتی در پی تخریب شورای عالی صلح هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد