حمایت-آمریکا-از-افغانستان-دوامدار-خواهد-بود

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در دیدار با دکتور عبدالله عبدالله یک بار دیگر تعهد کرد که کشورش در عرصه نظامی برای از بین بردن تروریزم افغانستان را یاری میکند.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور بعد از ظهر روز گذشته در دفترکارش با جنرال جوزف ووتل فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در حالی‌که جنرال نیکلسون فرمانده نیروهای حمایت قاطع در افغانستان وی را همراهی می‌کرد ملاقات نمود.

در این نشست رئيس اجرائیه کشور از حمایت و پشتیبانی ایالات متحده امریکا و قوای مسلح این کشور از نیروهای مسلح افغانستان قدردانی نمود و بر ادامه و تحکیم این روابط تاکید کرد.

همچنان بین دو طرف آخرین تحولات نظامی در کشور و زمینه‌های همکاری بیشتر میان قوای مسلح دو کشور و همچنان آموزش و تقویت قوای مسلح افغانستان به ویژه در بخش قوای هوایی مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

جنرال ووتل در این نشست از حمایت همه جانبه و گسترده ایالات متحده و قوای مسلح این کشور از قوای مسلح افغانستان خبرداد و بر همکاری مشترک برای مبارزه با تروریزم و تهدیدات مشترک تاکید کرد.

با این وجود آمریکا بعد از شکست طالبان یکی از بزرگترین حمایت کننده در بخش مبارزه با تروریزم بود؛ اما هر سال فعالیت مخالفان مسلح بیشتر گردید و در حال حاضر این فعالیت مراکز شش ولایت کشور را تحت تهدید جدی قرار داده است.

حمایت آمریکا از افغانستان دوامدار خواهد بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد