حمایت-از-جلسات-شش-و-نیم-به-۴۰-درصد-کاهش-یافت

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که بخاطر ناکامی دیروز، حمایت از جلسات شش و نیم در تطبیق میثاق امنیتی در بیست و چهارساعت گذشته از هشتاد درصد به چهل درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز یک‌شنبه(2، قوس) در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که بخاطر ناکامی دیروز، حمایت از جلسات شش و نیم در تطبیق میثاق امنیتی در بیست و چهارساعت گذشته از هشتاد درصد به چهل درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزوده که درین میان تعداد رکیک گویان از یک درصد به هشت درصد بالا رفته و آنهایی که انتقاد کرده اند نیز تعداد شان به ۴۰ درصد بالا رفته است. حرف تان را تحلیل می‌کنیم. می‌شنویم و عمل می‌کنیم.

معاون اول ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که راکت‌ها و تجهیزات دیروز چگونه تا کابل رسید؟ می‌گوید: ازین ساحه ماه ها قبل نیز جنایت صورت گرفته بود و مارگزیده نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود.

آقای صالح گفت: در حادثه دیروز ده تن از هموطنان مظلوم ما در شهر کابل – میلاد فارمسست ۲۲ ساله – شقایق ۲۰ ساله – مشعل ۲۰ ساله -  فردوس ۲۳ ساله – یار محمد ۳۱ ساله – موسی ۲۵ ساله  راز محمد ۳۰ ساله – بازمحمد  سن نامعلوم – فاطمه ۱۹ ساله – و یک نفر که هویت اش  تثبیت نشده است، شهید شدند و ۵۱ نفر زخم برداشتند.

صالح بازهم از تمام منسووبین دولتی خواست که وضعیت را درک نموده و بدانند که وضعیت عادی نیست و مسایل ابتدایی امنیتی را خود مراعات نمایند. زیرا بخاطر بیرون رفت ازین حالت نیاز به بیداری و همکاری همگانی است. این یک وضعیت جدید است که مهار آن تغییر در تمام روش ها را می طلبد.

او همچنان با خانواده های داغدیده کابل غم شریک نموده و  گفته است که چهره های مشعل و شقایق را هیچ آدم با وجدان نمی‌تواند از ذهن خود دور بسازد بخصوص اینکه در کرسی مسوولیت قرار داشته باشد.

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: وظیفه ای ماست که پیدا کنیم این جنایت را کی انجام داد – چگونه انجام داد – چرا انجام داد – و صد ها سوال دیگر. من صبح های خویش را با سوالات آغاز می‌کنم. تغییر در روش جز اساسی آوردن تغییر در وضعیت است.

این درحالی است که صبح دیروز، اصابت ۲۳ راکت به بخش‌هایی از شهر کابل، اهالی پایتخت را وحشت‌زده کرد. وزارت امور داخله می‌گوید که در این رویداد دست کم هشت نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی شده‌اند.

حمایت از جلسات شش و نیم به ۴۰ درصد کاهش یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد